Az előd leggazdagabban felszerelt verziójáról elnevezett Navara a terepjárók és a platós kisáruszállítók előnyeit ötvözi a személyautók nyújtotta kényelemmel, így a mezőgazdaságban vagy építőiparban tevékenykedő vállalkozók mellett az aktív kikapcsolódás szerelmesei is megtalálhatják benne számításukat.
Robusztus megjelenése, karakteres fényszórói, széles kerékjárati ívei egyértelműen az Újvilág trendjeihez igazodnak, de az összhatás mégsem túlzó annyira, hogy elriassza a monstrumellenes európai vásárlóközönséget. Motorházteteje alatt igazi erőmű végzi a dolgát – a 2488 cm3-es, közös nyomócsöves turbódízel erőforrás 403 Nm-t ill. 174 lóerőt tudhat magáénak.
A hasznos terhelhetőség 835 kilogramm, a maximális vonóerő pedig nem kevesebb, mint három tonna. Az erő megfelelő elosztásáról hatfokozatú, manuális vagy ötfokozatú, hidrodinamikus automata váltó gondoskodik, természetesen összkerekes, felezővel és differenciálzárral (opció) kiegészített hajtáslánccal.
A King Cab és Double Cab fülkékkel egyaránt rendelhető 5220 mm hosszú, 1850 mm széles, 1749 mm magas Navara alapverziója nettó 5 133 416 forintos indulóárral kerül a szalonokba, XE felszereltséggel, míg a legdrágább kivitelért 7 513 000 forintot kér a hazai forgalmazó.