A legfontosabb esemény annak a Cabriolet-nak a debütálása, mely újfajta tetőszerkezetével sikeresen teremt összhangot az ellentétek között. Ezen túlmenően a Volkswagen bemutatja még a Golf R32-es utódját, valamint az új Golf GT-t, mely kétszeres feltöltésű FSI-jével a Volkswagen új motorgeneracióját vezeti be. Emelett Frankfurtban bemutatkoznak még a Caddy, a Touran, a Sharan, a Passat, a Multivan, a Touareg, és a Phaeton új változatai is.
Golf R32: A kiállításon startol minden idők legerősebb Golfjának második generációja az új Golf R32-vel. Ismét állandó négykerék meghajtással, de lényegesen nagyobb, 184 kilowatt (250 lóerő) teljesítménnyel jelentkezik. Az elődjéhez hasonlóan egyedi külsővel és felszereltséggel bír. Akár 250km/órás sebességre is képes és a hatsebességes meghajtás mellett – felszereltségtől függően – akár a kétkupplungos DSG-re is lehet kapcsolni. Ebben az esetben az R32-es még jobb gyorsulást mutat: 6,5 másodperc helyett 6,2 másodperc.
Golf GT: A Golf R32 és a Golf GTI után a Volkswagen a legsikeresebb európai autó újabb dinamikus változatát, a Golf GT-t mutatja be. Egyelőre kétféle változatban lesz elérhető, mivel kapható lesz kétszeres feltöltésű FSI motorral (TSI) és turbódízel változatban is, mindkét esetben 125 kilowatt (170 lóerő) teljesítménnyel. Ismertetőjeleik: nagyobb teljesítmény, kisebb fogyasztás.
Golf GT 1.4 TSI – a 125 kilowattos, négyhengeres változat a legerősebb képviselője egy teljesen új fejlesztésű motorcsaládnak. Ennek keretében született meg az első kétszeres feltöltésű FSI-motor szériaváltozata. Egy mechanikus és egy turbótöltő segíti hozzá az 1,4 literes motort a nagyobb teljesítményhez, a magas, maximális nyomatékhoz, valamint az alacsony 7,2l/100 kilométeres fogyasztáshoz. A 240 newtonméter maximális nyomatékot 1750 és 4500 fordulat /perc (!) fordulatszámon éri el.
Golf GT 2.0 TDI – az új motor a Volkswagen legerősebb négyhengeres TDI-motorja. A legmodernebb piezoelektromos, szivattyú-fúvókás, közvetlen befecskendezéssel felszerelve a maximális, 350 newtonméteres (!) nyomatékot 1900-as fordulaton adja le. A dízel-részecskefilter szériafelszerelés. A Golf GT megjelenésében nem véletlenül hasonlít nagyobb testvérére, a Golf GTI-re, hisz a „sportcsomag” itt is ugyanaz: sportfutómű, exkluzív 17 collos könnyűfémfelni, „BBS ClassiX” 225-ös gumi, 16 collos féktárcsa, egyedi lökhárító- és hűtőrács-dizájn, dupla kipufogóvégek, sportülés, sportkormány és töltőnyomás-kijelző.
Jetta: A kiállítás keretén belül mutatja be a VW az új Jettát Európában. A limuzin ötödik generációjával egyidőben vezetik be az egységes elnevezést a világ minden részén, ezért Németországban, úgy mint Európában a Borából ismét Jetta lesz, ami minden eddiginél nagyobb teret biztosít az utazáshoz. A Borával szemben a Jetta méreteiben is változik, majdnem 18 cm-rel 4,55 méterre nő. A csomagtér 527 literes, ami plusz 72 litert jelent. Az eladási adatok szerint ez a kombináció kiválóan szerepel a piacokon, például Amerikában a Jetta évek óta a legnagyobb darabszámban értékesített európai gyártású autó. A Volkswagen Európában is az amerikai koncepció mintájára az eddig 6,6 milliós darabszámot megélt Jettát egyre inkább a sportos-elegáns kompakt limuzinok közé helyezi.
Touran 1.4 TSI, 103 kilowatt : A kétféle motorváltozat koncepciója úgy tűnik nemcsak a 125 kilowatt (170 lóerő) teljesítményű Golf GT esetében érhető tetten. A „nagyobb teljesítmény, kisebb fogyasztás” elve a Tourannak is szárnyakat adhat, méghozzá egy kisebb teljesítményű változatban.
Multivan „Sport Edition”: További világújdonság a Multivan „Sport Edition” változata. A hangsúlyozottan dizájnos felszereltségű változat többek között a következőket foglalja magában: Xenon fényszórók, sportfutómű, 18 collos könnyűfém felnik, utastérben különlegesen kezelt alumíniumfelületek alkalmazása és exkluzív, kétszínű bőrülések. A Sport Edition változat kapható lesz kétféle öthengeres TDI (96 kilowatt / 131 lóerő és 128 kilowatt /174 lóerő) valamint egyféle V6-os (173 kilowatt / 235 lóerő) változatban