A témát alaposan körüljárták a városatyák, majd úgy döntöttek: forgalmi és főként parkolási anarchiához vezetne, ha e két központi helyszínen nem szedne várakozási díjat a parkolási társulás. Ekkor viszont a helyi lakosok számára is lehetetlenné válna a várakozás – érveltek. A javaslatot tehát egyelőre elutasították, bár a távlati módosítás lehetőségét nem zárták ki. Vajda Pál, városüzemeltetésért felelős főpolgármester-helyettes szerint az említett tereket majd akkor lehet kivonni a fizetőövezetből, ha ott díszburkolat vagy park épül. Akkor ugyanis mindkét helyszínt gyalogos- vagy védett övezetté lehet nyilvánítani, s ezzel a parkolási zónát megszüntetni.
Belváros-Lipótváros vezetése értetlenül állt a döntés, de főként annak indoklása előtt. Közleményben leszögezték: nem ingyenes parkolásért lobbiztak, hanem azt szorgalmazták – évek óta egyeztetnek ez ügyben a fővárossal -, hogy a két téren tiltsák meg a felszíni várakozást, s ezzel tereljék az autósokat a mélygarázsokba. A Szent Isván téri felszín alatti parkolóban jelenleg óránként 200 forintért lehet várakozni. Steiner Pál polgármester szerint a fővárosnál teljesen félreértették javaslatát, amely főként az élhető Budapest érdekében született. A cél az, hogy a rendkívül leterhelt Belvárosban csökkenjen az autósforgalom, enyhüljön a környezetszennyezés, javuljon az itt élők és az ide látogatók komfortérzete. Eddig a főváros is támogatta ezeket a célokat – áll a kerületi közleményben.