3-as: három új egységgel gazdagodik a választék, ebből kettő négyhengeres – egy benzines és egy gázolajos -, a harmadik egy hathengeres turbódízel. Az alapmodell 318d-t a legkisebb, 1-es sorozatból származó kétliteres, 122 lóerős, négyhengeres turbódízellel szerelik fel, míg benzinfronton a 18i lesz az alapmodell egy azonos lökettérfogatú és hengerelrendezésű, 129 lóerős motorral. Pályára lép a 330d, melynek soros hathengeres turbódízel motorja 231 lóerőt teljesít. Az erős motorral a 330d szinte sportkocsis menettulajdonságokat mutat, 6,7 másodperc alatt gyorsul 100-ra, végsebessége pedig 250 km/óra, kíméletes üzemben ugyanakkor nem fogyaszt többet 6,5 l gázolajnál 100 kilométeren.
5-ös: új alap- és új csúcsmotor készült az eggyel nagyobb kategóriát képviselő 5-öshöz is. 520d néven indul csatába a 163 lóerős, kétliteres turbódízel alapmodell, a V8-as benzines 45i-t egy kisebb és egy nagyobb motor váltja le. Az 540i orrában 306 lovas négyliteres, míg az 550i-ben új fejlesztésű 4,8 literes, 367 lóerős V8-ast találunk. Az 530d modell az eddigi 218 helyett 231 lóerőt teljesít.
6-os: a korábbi 4,4 literes V8-ast egy 4,8 literes nyolchengeres váltja fel, így a közeljövőben a 630i és az M6-os típus közé a most bevezetett 650i kerül a 645i helyett. A 367 lovas újdonsággal a 6-os kupé 5,4 másodperc alatt teljesíti a százas sprintet, végsebességét természetesen elektronika korlátozza 250 km/óránál.
7-es: a Mercedes és az Audi által megkezdett, a legerősebb sorozatgyártású dízel címéért folyó csatába a bajorok is beszálltak. Az új 745d-t korábban mindössze 300 lovasra tervezték, de a Mercedes 314 és az Audi 326 lóerős V8-asának hallatán a BMW nem maradhatott le a fő konkurensektől, így az autó maximális teljesítménye 330 lóerő, legnagyobb nyomatéka pedig 750 Nm lett. További változás, hogy a 7-es hosszított kivitele mostantól a 231 lóerős, háromliteres dízellel felszerelve is megrendelhető, 730Ld néven.
X3-as: a kompakt szabadidő-terepjáróhoz ezentúl rendelhető lesz egy kétliteres, 150 lóerős benzinmotor, az eddig 204 lovas, háromliteres dízelt pedig egy 218 lóerős verzióra cserélik.