Amellett, hogy a hagyományos acél féktárcsáéval összehasonlítva élettartama négyszeresre nő, az új fék az autó dinamikai határhelyzetében is kimagaslóan nagy fékezési teljesítményt biztosít, és kiváló a fading-jelenséggel szembeni ellenállása. A sokkal kisebb tömeg szintén jókora előnyt jelent a menetkényelem és a vezethetőségi paraméterek terén, mivel csökkenti a rugózatlan tömeget. A féktárcsák megerősített kerámiából készülnek, abból az anyagból, amely már sok esetben bizonyított a repülésben és az űrtechnikában.
A keramikus anyag összetett szerkezete elsősorban egy rendkívül kemény és kopásálló alapanyagból, szilícium-karbidból áll, melynek kristályszerkezete hasonlít a gyémántéra. Az ebbe az alapanyagba beágyazott nagyszilárdságú szénszálak alkalmasak arra, hogy felvegyék a benne ébredő feszültséget. A high-tech anyag alkalmazása egész sor előnnyel jár. Ezek közül a leglátványosabb, hogy a korrózióval szemben érzéketlen; a kerámia-féken soha nem lehet korróziós nyomot felfedezni. Előny még a szemet vonzó stílus, a sportos látvány, amit csak fokoz a perforált kivitel és a piros színű féknyergek kontrasztja. A műszaki előnyök hatása még nagyobb: először is, a kerámia-fék alkalmazása kerekenként 50 %-os, mintegy 5 kg-os tömegcsökkenéssel jár, ami a még tökéletesebb rugózási kényelemben nyilvánul meg.
Az autó vezethetőségi jellemzői is javulnak a fékszerkezet kisebb tömege révén. A kerámia-fék nagyobb kopástűrése a szokásos napi használati körülmények között akár 300.000 km-es élettartamot is jelenthet, ami az acél féktárcsától elvárhatónak a négyszerese. A kerámia-féktárcsás rendszer nagy előrelépést jelent a fék teljesítőképességét illetően is. A tárcsák még az autó szélsőséges menetdinamikai igénybevétele során is óriási fékezőerő kifejtésére képesek. A fading-jelenséggel – ami az ismételt fékezések közben az elérhető fékerő csökkenését jelenti, pl. hegyi utakon, tartós lejtmenetben – szembeni ellenállása is sokkal jobb a hagyományos fékénél. Az olyan nagy teljesítményű autó esetében, mint a W12-es A8, ez közvetlenül a sokkal nagyobb biztonsági tartalékban nyilvánul meg a közlekedésben.
Az autósok a kerámia-fék előnyeit ennél sokkal szubjektívebb módon is érzékelhetik, mivel a fékpedál nyomáspontja sokkal határozottabb bármely üzemi körülmény közepette. A korszerű féktárcsák esetében, az üzemi körülményektől függetlenül, semmilyen veszélye nem áll fenn a fék berezgésének. Az első kerekekhez – 19 colos tárcsamérethez – 380 mm átmérőjű kerámia-féktárcsát szerelnek be, a hátsó féktárcsák átmérője 356 mm. A kerámia féktárcsa-gyűrűt rugalmas kötőelemekkel csavarozzák egy rozsdamentes acélból készült tál alakú közdarabra, ami viszont a kerékagyhoz csatlakozik. A fék optimális hűtését a belső szellőzésű féktárcsák hűtőlevegőjét vezető, optimalizált alakú levegőcsatorna biztosítja. Elöl 6 dugattyús monoblokk-kivitelű alumínium féknyergek, hátul pedig úszó féknyergek állítják elő a satu-szerű súrlódást a féktárcsákon.
A többi A8-as modellhez hasonlóan, a széria felszerelés részeként elektromechanikus működtetésű a rögzítőfék. Magyarországon az új kerámia-fék az A8-as W12 és A8-as L W12 modellekhez előreláthatólag 2005 augusztusától rendelhető.