Az eső a kis túraautók, a nagy túraautók és a formaautók mezőnyét szerencsére elkerülte, de vízátfolyásokkal nekik is meg kellett küzdeniük.
A kis túraautók első edzésén Ollé Sándor teljesítette legjobban a szakaszt Suzuki Ignisével, ideje 02:21,42. Mögé Németh „16V” Péter, azaz Szelep kapaszkodott fel Citroen Saxo Kit Carjával, 02:26,35-tel, aki nyolc hónap kihagyás után most ül először versenyautóban. Mindketten két kategóriában is indulnak ezen a hétvégén, Ollé Sándor a cliósok között is szerencsét próbál, Szelep pedig Renault Mégane Maxival a nagytúrások között veszi fel a harcot. A harmadik leggyorsabb a pécsi Zsolt Dániel, a rali másodosztály tavalyi bajnoka lett Peugeot 106-ossal. Őket Gáspár István és Bozó Barnabás követi.
A második edzésen ismét Ollé Sándor lett leggyorsabb, ideje 02:16,81, és ismét Németh „16V” Péter követte 02:18,57-tel. Harmadiknak Kincses István érkezett be Mazda RX7-esével, 02:19,60-as idővel. Zsolt Dániel ugyan az ötödik időt futotta, de a versenyfutamokon már nem tud részt venni, kocsijának szétment a váltója.
A nagy túraautók versenyének első edzésén Szelecky Tamás (A+2000) hajtotta meg legjobban Ford Escort WRC-jét, 02:13,99-et ért el. Zengő Zoltán (H/F+2000) Seat Leon Cuprával és 02:19,82-es idővel lett a második. Pólya Miklós (H/F-2000) BMW 320i-jével futotta a harmadik legjobb időt (02:20,61).
Szeleczky Tamás remekelt a második időmérőn is, idejét 02:05,96-ra szorította le. Pólya Miklós is több mint tíz másodpercet javított, 02:10,16-tal lett második. Zengő Zoltán sem kímélte a Seatot, ezúttal harmadik lett 02:10,24-gyel.
A formaautósok első időmérő edzésén a hazai pályán versenyző Balatincz Zoltán hozta a legjobb „formát”, Opel Lotusa 02:18,88-at teljesített. Szász László, egyelőre még messze elmaradva a megdönteni szándékozott pályacsúcstól, 02:21.29-cel ért célba, másodikként. Pödör Balázs lett a harmadik leggyorsabb, a bajnokságot jelenleg vezető Chanoch Nissany ideje a negyedik időt futotta.
A második időmérőn Szász László, az egész mezőnyben egyedül két perc alá szorította le idejét, 01:56,93-mal ért célba Reynard-Zytec-jével. Balatincz Zoltán több mint 16 másodpercet javítva lett második (02:02,88), Pödör Balázs ismét harmadik, Chanoch Nissany pedig negyedik lett.
Ollé Sándor: Most egy új beállítást próbálunk, ami itt nagyon jó, de szerintem Budapesten túl alacsony lesz. Most gumit keresünk erre a pályára, az első versenyfutamon így megyünk fel. A következő körön elrontjuk a futóművet, hogy lássuk, hogyan mozdul meg az autó. Lehet, hogy ezért a második futamon rosszabbat megyek majd, de végül is tesztelni jöttünk. Erre ez a verseny ideális, mért időnk van, zárt a pálya, vetélytársak is vannak – Szelep a Kit Carral nagyon komolyan megy -, pályacsúcs is van, amihez tudunk viszonyítani.
Németh „16V” Péter: Az időjárás lehetne egy kicsit szárazabb is, de tulajdonképpen nem számít. A Saxoval meg vagyok elégedve, egy kicsit öregurasan megyek vele még, jobban kéne nyomnom. A Mégane-ra most több energiát fecsérelek el. Tesztnek szánjuk ezt a versenyt. A szerelők Grácz Feri segítségével már sokat javítottak az autón a két időmérő között, és szerintem lesz még jobb is.
Zsolt Dániel: A pályát jól ismerem. Sajnos az autóm a második időmérőn kicsit szétesett, a váltóból kitört egy darab, nem tudjuk folytatni a versenyt, megyünk haza.
Gáspár István: Az autóval semmi gond nincs, én aludtam el kicsit az első időmérőn, de a második már jól sikerült. A futamokon mindenképpen nyernem kellene ahhoz, hogy visszakapaszkodjak az első helyre.
42. NEMZETKÖZI AUTÓS HEGYIVERSENY AZ AUTO WORLD KUPÁÉRT Nagy túraautók I/1-es kategória 1600 ccm felett
ELSŐ VERSENYNAP
A szombati versenyfutamon mindkét felfutásban a raliból átrándult Szeleczky Tamás győzedelmeskedett. Először 4,22 másodpercet adott Pólya Miklósnak, másodszor pedig Pólya Ádámot hagyta maga mögött több mint öt másodperccel. A második felfutáson Németh „16V” Péter befurakodott a családba, egyrészt saját kiváló idejének (02.10,61), másrészt Pólya Miklós rontásának köszönhetően a harmadik legjobb időt futotta. Ez a végső sorrenden nem változtatott (ezüst Pólya Ádám, bronz Pólya Miklós) ugyan, és a Mégane váltója ki is dőlt a sorból, de Szelep és szerelőcsapata bebizonyította, milyen hamar képesek egy autót a körülményekhez igazítani. Ők végül az A-2000-es kategória aranyát vihették haza.
N+2000-ben Garami Zoltán lett az első 04:29,17-tel, N-2000-ben természetesen Deák Péter győzött 04:36,70-nel. A holnapi versenyen Szelecky Tamás már nem lesz itt, és Szelep sem foghatja hadra a Mégane-t.
A bajnokság III. futamának végeredménye:
1. 160 Szeleczky Tamás A+2000 Ford Escort WRC 04:11,83
2. 183 Pólya Ádám H/F+2000 BMW M3 04:22,59
3. 171 Pólya Miklós H/F-2000 BMW 320i 04:23,18
Szeleczky Tamás: Jólesett nagyon. Régen autóztam már. Igazából a ralira készülök, szeretnénk Budapesten és Zemplénben menni. Most jött meg az autó hajnalban, kicsit autózgattunk, de holnap már megyünk is haza.
Pólya Miklós: Az időjárás irreális volt, de éppen ezért élveztem nagyon a versenyt, mert egyszer száraz, egyszer vizes gumival kellett menni. Nem lehetett teljesen kiautózni a pályát. A korlátokat illett volna az utolsó pillanatokig tiszteletben tartani, de a legutolsó felfutásomnál ezt a szabályt megsértettem, szerencsére nem sérült meg nagyon az autó, csak két másodpercet hagytam ott. Ez az abszolút második helyembe került, de minden ürömben van valami öröm, mert így a fiam, Ádám került elém.
Pólya Ádám: Eredményes hétvége kezdetének ítélem meg a mai napot. Az időjárási körülmények inkább izgalmassá tették, mint érdekessé. Nehéz úgy menni, amikor az ember folyamatosan azon hezitál, hogy vizes gumit vagy slicket tegyen fel. Egy bajnokságban az eredmény a legfontosabb, és azt hiszem, ebből a szempontból ma jól teljesítettem. Remélem, holnap száraz idő lesz, és végre egy igazán gyors autózást tudunk mutatni a nézőknek.
Formaautók II/1-es kategória
Szász László E-3000-es kategóriájú Reynard-Zytec autójával a két versenyfutamon sem hagyott kétséget afelől, ki a leggyorsabb legény a vidéken. Az első felfutáson ugyan még 44 századdal két perc felett volt, de második próbálkozásra már ismét két perc alá ment, 01:58,04-at teljesített (összideje 03:58,48). A második felfutáson komoly ellenfélre akadt az újonc Pödör Balázs személyében, aki szintén két perc alá kényszerítette gépét, 1:59,28-cal ért a célba. Őt Balatincz Zoltán és Chanoch Nissany követte mindkét alkalommal, ebben a sorrendben.
A kategória hölgyversenyzője, a mezőny legfiatalabbja, Steiner Bianca a hatodik helyet szerezte meg a bajnokság mai futamában. Mivel Szász László autója nagyobb kategóriát képvisel, ezért őt külön értékelik, így a mai bajnoki futamot Pödör Balázs nyerte.
A bajnokság III. futamának végeredménye:
1. 19 Pödör Balázs E-2000 Formula Renault 2000 04:04,45
2. 14 Balatincz Zoltán E-2000 Opel Lotus 04:10,14
3. 11 Chanoch Nissany E-2000 Dallara AER 04:10,68
Szász László: Nagyon sokat dolgoztunk az utóbbi időben, lassan állt össze ez az autó. Egy hónapja mentem pár kört, azóta csak munka, munka, de tegnap végre megtaláltuk a hibát, és elindult. Számomra most indult az év, de szerencsére eddig jól állunk, most már csak azon kell dolgoznunk, hogy egy kicsit gyorsuljunk is.
Pödör Balázs: Először indultam életemben hegyi-versenyen, de szerintem erre a pályára nem igazán való a formaautó. Úgy mentem, ahogy bírtam, legalábbis a biztonságos határon belül. Úgy érzem, ilyenkor 70%-osan lehet kihasználni ezt az autót.
Balatincz Zoltán: Volt egy kis koccanásom, a második felfutásnál az első kanyarban besokalltam, de aztán feltaláltam. Az első versenyfutamot is elrontottam, mert esőgumival mentem fel, azt mondták, fent esik az eső, de nem esett, így felmelegedett a gumim. Ez nem igazán volt egészséges, mert nagyon csúszkáltam.
Kis túrautók I/2 kategória 1600 ccm alatt
E kategória szombati versengését nagy küzdelem után Németh „16V” Péter nyerte. Az első felfutáson még Ollé Sándor volt a gyorsabb 61 századmásodperccel, de a második próbán Szelep, aki tavaly ugyanitt búcsúzott a szakágtól, belehúzott, és 02:13,45-ös idővel elhalászta az aranyat. A harmadik helyet Kincses István szerezte meg, a második felfutáson szépen elhúzott Gáspár Istvántól (Honda Civic VTI), akivel harcban állt a bronzért. Így az A-1600 géposztály győzelme Szelepé lett, H/F-1600-ban Kincses István győzedelmeskedett. Gáspár István az N-1600-as géposztályban lett első 04:34,41-gyel.
H/F-1400-ban Mohácsi Ákos és Suzuki Swiftje bizonyult a legjobbnak 04:51,08-cal. Az A-1400-as géposztály elsőségét Vajda György szerezte meg Suzuki Swifttel, ideje 05:03,35.
A bajnokság III. futamának végeredménye:
1. 238 Németh „16V” Péter Citroen Saxo Kit Car 04:28,75
2. 240 Ollé Sándor Suzuki Ignis 04:29,63
3. 261 Kincses István Mazda RX7 04:33,58
Németh „16V” Péter: Nagyon jó verseny volt. Felszívtam magam a második körre, és bár maradt még az autóban és bennem is, ma ennyi elég volt.
Ollé Sasa: Ez egy raliautó, rali-gumival, és elolvadt a gumim. RS9-es gumit raktunk fel, és nem bírta, túl száraz volt az aszfalt. Szelep felrakta a pályagumikat, de nekem ilyen nem volt. Ide egy hidegebb rali-keverék kellett volna, így 8 tizeddel megvert, de ezért nem fogok a kardomba dőlni. Az esőben sokkal jobban mentem, de ahogy száradt, én nem tudtam slicket felrakni.
Kincses István: Két lovat lovagoltam egyszerre, és elég sűrű volt a program. Sikerült a kitűzött célt elérnem, megtartottam a helyem az I/1-es kategóriában, valamint a H csoportban, a nagyobb kategóriában, a 2000-es géposztályban pedig harmadik tudtam lenni.