Vajda Pál nem szabadkozik, a fővárosnak nem volt más lehetősége a felújítások ütemezésére. Csak nyáron, márciustól októberig lehet ezeket a munkálatokat elvégezni. Azért, hogy jövőre kevesebb kátyú legyen az utakon.
– Ha most nem újítjuk fel a fővárosi utak nyolc százalékát, akkor télen száznegyven helyett száznyolcvanezer úthiba nehezítené a közlekedést. Az persze kérdéses, hogy szükséges volt-e azonos időszakra tenni a kettes metró, a HÉV és az utak felújítását. Ráadásul mindezt a tanév vége előtt.
– Lehet, hogy célszerű lett volna megvárni a nyári szünet kezdetét, de túl sok a teendő, és rövid az idő. Így is októberig elhúzódnak a felújítások. Saját tapasztalatom szerint ilyenkor nincs rendszeres oktatás az iskolákban. Az unokám is már csak tanulmányi kirándulásokra jár – teszi hozzá Vajda Pál.
A politikus szerint további nehézséget okozott összehangolni a fővárosi közlekedés különböző ágainak korszerűsítését. A HÉV-et azért tartottuk célszerűnek a kettes metróval egy időben felújítani, mert az egyik végállomásán, a Batthyány téren két hónapig nem jár a metró. De a HÉV kiesése miatt nem nyúlhatunk az egyik legkritikusabb útszakaszhoz, a Szentendrei úthoz. Csak a munka végeztével. A HÉV felújítása augusztus 4-én ér véget, és rögtön másnap nekikezdenek a Szentendrei útnak.
Pontosan akkor, amikor kezdődik a Sziget Fesztivál, amelyre megmozdul szinte a teljes fővárosi fiatalság és a fél ország apraja-nagyja. Vajda Pál azt ígéri, senki nem fogja lekésni az egész évben várt koncerteket az útépítők miatt.
– Augusztus elején csak a szegélykorrekciókat végezzük el a Szentendrei úton a fesztivál zavartalansága miatt. A nagyobb forgalomkorlátozásokkal járó munkát augusztus 17. után kezdjük el, de szerintem a Sziget-látogatók többsége úgyis HÉV-vel közlekedik majd.
Azok, akik az intő szó ellenére mégis autóba szeretnének ülni, nem kell arra számítaniuk, hogy Rómához hasonlóan korlátozzák akaratában. Budapesten egyelőre nem szabják meg, melyik napon lehet közlekedni a páros és a páratlan rendszámú járművekkel. Vajda Pál úgy véli, még nem annyira súlyos a helyzet, hogy szükségmegoldásokat kelljen bevezetni.
– Kizárólag akkor lenne szükség bármilyen forgalomtechnikai korlátozó intézkedésre, ha a kibocsátott szmog mértéke elérné a környezetkárosítás határát. Ez egyszer történt meg a kilencvenes évek második felében a fővárosban. Nagyon jó a város átszellőzése. Nem kell ettől tartani – mondta.