Az 1954. április 21-én a Torinói Autószalonon mutatták be az Alfa Romeo Giulietta Sprint kupét, amely rögtön hatalmas sikert aratott, hiszen az első nap 2000 megrendelést gyűjtöttek a standon. Több szempontból is újat hozott az autó, a márka először adott női nevet autójának, és először ezzel érték el a 6 számjegyű darabszámot – a világháború utáni gazdasági fellendülésnek köszönhetően. A 100 001. példány elkészültekor a Portello üzemben tartott ünnepségen jelen volt Giulietta Masina, Federico Fellini múzsája.

A Bertone stúdióban dolgozó Franco Scaglione tervezte a 2+2 üléses kupét, amelynek első példányait még házon kívül készítették. A karosszériát a Bertone szerelte össze Grugliasco-ban, amibe aztán a Ghia műhelyben szerelték bele a belsőt és a technikát. Nincsenek pontos számok, 200-1000 autó készült ilyen módszerrel, mielőtt megkezdték a gyártást az Alfa Romeo saját, Portello-ban lévő üzemében. A kupé után 1 évvel debütált a Berlina limuzin, ezt követte pár hónappal a Pinin Farina által készített Spider. A kombi karosszériaépítők munkája volt, a Colli 91 darab Promiscua-t épített, a Boneschi Weekendina néven pár darabot realizált. Az összes példányba 1290 köbcentis, DOHC szelepvezérlésű alumínium-motor került, az évek során 52-100 lóerő közötti teljesítménnyel; a Giulietta Sprint minimum 80 lóerőt tudott.

Az Alfa Romeo Museum június 2-án ünnepli a Giulietta 70. születésnapját, lesz felvonulás, előadások és ekkor nyitják meg a „Giulietta, Fidanzata d’Italia” (Giulietta, Olaszország barátnője) című kiállítást. Ezen az ünnepségen ér majd célba az Olasz Alfa Romeo Regiszter által szervezett 70 autós túra, amely a Garda-tó megkerülését követően Veronában meglátogatja Giulietta, azaz Júlia házát is. 1954-1965 között 177 690 darab Alfa Romeo Giuliettát készítettek.