A generációváltás során jelentősen megnőtt az Opel Grandland szabadidő-autó, hosszában 173 mm, széltében 64 mm, magasságban 19 mm az előrelépés, ezzel a német modell félúton helyezkedik el a szintén az STLA Medium műszaki alapot használó testvérmodell, a Peugeot 3008 és 5008 között. Ugyanez elmondható a 2784 mm-es tengelytávolságról is.
„Az új Grandland mérföldkövet jelent az Opel történetében. Immár kivétel nélkül minden modellünk elérhető elektromos kivitelben, ez óriási előrelépés villamosítási offenzívánkban. Az új Grandlandot Rüsselsheimben terveztük és fejlesztettük és Eisenachban gyártjuk majd. Az autó kapcsolatát az Opel Experimental koncepcióval nem lehet nem észrevenni. Olyan innovációkat kínál a Grandland, amelyeket először ebben a különleges koncepcióautóban mutattunk meg. Az új Grandland emiatt is tovább fogja erősíteni pozíciónkat az oly fontos C-SUV szegmensben” – mondta Florian Huettl, az Opel vezérigazgatója.
Annak köszönhetően, hogy kezdettől fogva a Vizor orrpanel köré tervezték a formát, sokkal szabadabban dolgozhattak a formatervezők, a megvilágított márkajelzés lebegni látszik az orr közepén, LED-csíkok vezetnek ehhez. Az opciós Intelli-Lux Pixel Matrix HD fényszóró oldalanként 25 600 fényforrást használ a kamera által vezérelt nagy felbontású világításhoz. Határozottabbak a vonalak, jobban kiemelik a kerekeket – akár 20 colos, esztergált felületű felnik is elérhetőek –, a kétszínű fényezés már „csak” kontrasztos színű tetőt jelent. A nagyobb méretek és a meredekebb szögben álló hátsó szélvédő jóvoltából az utas- és a csomagtér is tágasabb lett, utóbbiról annyit árultak el, hogy a 40:20:40 arányban osztott támla ledöntése után 1641 literes a raktér. A hátsó lámpákat összekötő elem közepén a világító márkanevet találjuk, a típusnév dombornyomással kerül rá a csomagtérfedél aljára.
Lemondtak a krómról az utastérben is, meglepő módon a Pure Panel műszerfal is búcsúzott, helyette a kormány mögött egy kisebb, középen egy nagyobb képernyőt helyeztek el. Utóbbi 16 colos képátlójú, de nagyon széles és lapos, a digitális menü csempéi mellett kényelmesen elférnek az állandó (szellőzés, stb.) információk; a szellőzés legfontosabb funkcióit fizikai kapcsolókkal lehet vezérelni. Opciósan fel-a-fejjel kijelző is elérhető, aminek javítottak a felbontását. A Pure Mode aktiválásakor mindhárom digitális kijelzőn a lehetséges minimumra korlátozódnak a megjelenő információk, hogy sötétben kíméljék a sofőr szemét. A szélső légbeömlők átköltöztek az ajtókárpitra, a műszerfalat szövettel burkolják – ez az üléskárpittal együtt 100%-ban újrahasznosított forrásból származik. Az ergonomikus üléseket továbbfejlesztették, már aktív oldaltartású változat is van, amelynél légpárnák segítségével lehet szabályozni a szélső párnák méretét. Utastér-szerte 35 liternyi tárolóhelyet alakítottak ki, az indukciós telefontöltő egy üveglap alatt található.
Az akkumulátoros-elektromos változat az akár 98 kWh kapacitású akkumulátorával akár 700 km-t meghaladó WLTP-hatótávolságot ígér, a 195 lóerős rendszerteljesítményű Plug-in-Hybrid változat 85 km-es elektromos hatótávolsággal jön, a Hybrid pedig 136 lóerős rendszerteljesítményű öntöltő hibrid hajtást kap. Az Opel Grandland felfüggesztésében FSD, azaz több szeleppel rendelkező – nem elektronikusan vezérelt – lengéscsillapítókat használnak, amelyek kényelmesebb haladást ígérnek rázós útfelületen is. Növelték a vezetőtámogató rendszerek számát és tudását, az opciós Intelli-Drive 2.0 rendszer nem csak az érzékelők, de az online kapcsolaton keresztül érkező információkat (közlekedési helyzet, stb.) is figyelembe veszi. Az eisenachi gyárat 130 millió eurós beruházással készítették fel az Opel Grandland 2. generációjának gyártására, az újdonság értékesítése júliusban indul, az első példányok az ősszel érkeznek majd a kereskedésekbe.