Nagyon feszült küzdelem folyt napokon át a horvát pályák mellé kilátogató hatalmas tömegek nagy örömére a Hyundai-pilóta Thierry Neuville és a Toyota-pilóta Elfyn Evans között a végső győzelemért. Az utolsó nap drámai fordulataként mégsem közülük került ki a győztes, hanem az idén csak bizonyos ralikon rajthoz álló Sebastien Ogier vihette haza a győztesnek járó trófeát.
A napot az élen kezdő Neuville rossz itinerje miatt túl gyorsan érkezett meg egy balkezes kanyarba. Kicsúszott és egy fának csapódott. Autója hátsó aerodinamikai csomagja megsérült és ez a kicsúszás 25 másodpercébe került. Evans nem tudott arról, hogy az előtte haladó riválisa miként járt. Ő ellenben rosszul mért fel egy szűkülő jobbkezes kanyart ugyanazon a gyorsaságin és kicsúszott és 20 másodpercet vesztett miközben próbálta irányba állítani az autóját. Ogier ekkor örökölte meg az első helyet és vele nagy előnyt is mikor már csak két gyorsasági szakasz volt hátra.
Ogier innentől egyenesben volt, nem hibázott és begyűjtötte 100. rali világbajnoki dobogós helyezését. „Kemény hétvége volt. Tudtuk, hogy a rajtpozíciónk nem éppen a legjobb lesz, de soha nem adtuk fel és végignyomtuk a teljes hétvégét. Nem tudom, hogy volt-e egy ralin belül ennyi minden történés, mint most, de örülök, hogy nyertünk a csapatnak.” – szögezte le a versenygyőztes francia.
A Toyota a Szafari Ralin elért kettős győzelmét követően egy újabb kettős győzelmet ünnepelhet a szomszédunkban rendezett ralin. Ezzel hét pontra növelte előnyét a gyártók között a Hyundaijal szemben. Thierry Neuville végül harmadik lett, de mivel szombaton vezetett és vasárnap célba ért, 18 pontot gyűjtött és ezzel megőrizte vezető helyét az egyéni ponttáblán. Jelenleg hat ponttal vezet a második helyezett Evans előtt.
Ott Tanak ért célba negyedikként. Korábban a francia Adrien Fourmaux nyomás alá helyezte, de miután megsérült utóbbi autójának a kormányműve, visszaesett a mezőnyben és nem ért célba az első tíz között. Takamoto Katsuta előnyt kovácsolt Fourmaux visszaeséséből és az ötödik helyre vitte célba autóját. A Toyota japán autóversenyzőjét Andreas Mikkelsen és Gregoire Munster követi a hatodik és hetedik helyen. Az első tizet három Rally2-es pilóta, Nyikolaj Griazsin, Yohan Rossel és Sami Pajari zárja.
A következő világbajnoki raliversenyre ismét három hetet kell várnunk, 2024. május 9-12. között kerül megrendezésre a murvás Portugál Rali. A ralisok által igen kedvelt versenyt 2023-ban éppúgy, ahogy egy évvel korábban is, Kalle Rovanpera nyerte meg.
2024-es Horvát Rali eredménye
1. Sebastien Ogier (FRA) GR Yaris Rally1 HYBRID 2:40:23,6
2. Elfyn Evans (GBR) GR Yaris Rally1 HYBRID 2:40:33,3
3. Thierry Neuville (BEL) i20 N Rally1 HYBRID 2:41:09,4
4. Ott Tanak (EST) i20 N Rally1 HYBRID 2:41:22,2
5. Takamoto Katsuta (JPN) GR Yaris Rally1 HYBRID 2:42:19,1
6. Andreas Mikkelsen (NOR) i20 N Rally1 HYBRID 2:44:24,6
7. Gregoire Munster (LUX) Puma Rally1 HYBRID 2:45:34,6
8. Nyikolaj Griazsin (ANA) C3 Rally2 2:49:44,9
9. Yohan Rossel (FRA) C3 Rally2 2:50:23,1
10. Sami Pajari (FIN) GR Yaris Rally2 2:50:46,3