A Pekingi Autószalonon lesz a közönségpremierje a Mercedes-AMG GT 63 S E Performance kupénak, de a gyár már Sanghajban – a Formula-1 Kínai Nagydíj helyszínén – bemutatta a márka eddigi legfürgébb utcai autóját. A recept egyszerű, fogták a GT Four Door, az SL roadster és az S-osztályból ismert V8-as biturbóval szerelt plug-in hibrid hajtásukat, amelyet most kupé karosszériába csomagoltak.
A 816 LE (benzinmotor 612 LE 5750-6500/perc, villanymotor 204 LE) és az 1080-1420 Nm (benzinmotor 850 Nm 2500-4500/perc, villanymotor 320 Nm utóbbinál van egy 2 fokozatú váltó) rendszerteljesítmény ez esetben 2,8 másodperces 0-100 km/óra sprintre jó, ami a valaha volt legfürgébb sorozatgyártású Mercedes címét eredményezi – igaz, csak 1 tizeddel veri a korábbi rekordert, a Mercedes-AMG SL 63 S E Performance roadster, és várhatóan a címet megörökli az AMG villanyautó… A már említett SL 63 S E Performance-hoz képest 3 km/órával magasabb a végsebesség, ami egészen pontosan 320 km/óra.
A 3982 cm3-es V8-as biturbót az orrba építik be és AMG Performance 4MATIC+ összkerékhajtáson és 9 fokozatú duplakuplungos váltón át hajt, a villanymotor a hátsó tengelyre kerül, és ennek saját 2 fokozatú váltója van. A 6,1 kWh kapacitású akkumulátor hátul kapott helyet, ennek tartós teljesítményleadása 70 kW (95 LE), rövid ideig tudja a 150 kW-ot (204 LE) biztosítani, fékenergia-visszatermelésre 100 kW (136 LE) teljesítménnyel van lehetőség, a fedélzeti töltő 3,7 kW-os. Van ugyan elektromos hatótávolság is, de a 13 km elméleti lehetőség, az akkumulátor és a villanymotor elsődleges célja a teljesítmény maximalizálása. A felfüggesztésben hidraulikus stabilizátorok dolgoznak, összkerék-kormányzás és karbon-kerámia fékrendszer (elöl 420×40 mm-es tárcsa 6 dugattyús nyereggel, hátul 3480×32 mm-es tárcsa 1 dugattyús nyereggel) segíti még a sofőrt.
Kívülről a piros hátterű jelvény és hátsó lökhárító jobb sarkában elhelyezett elektromos töltő-csatlakozó árulkodik a 816 lóerős rendszerteljesítményű Mercedes-AMG GT 63 S E Performance-ról, no meg az apró légterelő-lemezekkel ellátott trapéz alakú kipufogóvégek. Az MBUX menüben hibrid-specifikus kijelzők jelennek meg. A gyár úgy számol, a vásárlók többsége igénybe veszi majd a Manufaktur szolgáltatást, amelynek keretében egyedi külső-belső kialakítást tudnak kérni.