Fernando Alonso már biztosan nem fogja elfoglalni jövőre Lewis Hamilton ülését a Mercedesnél. Bár szó volt róla, hogy a veterán spanyol is esélyes lehet arra, hogy George Russell csapattársa legyen, a 42 éves pilóta 2026 végéig még biztosan az Aston egyik méregzöld autóját vezeti majd. Carlos Sainzről közben olyan hírek röppentek fel, hogy ő lehet a befutó Toto Wolffnál, már ami a következő egy-két évet illeti. Mint ismeretes az osztrák csapatfőnök a saját nevelésű Andrea Kimi Antonellit nem szeretné elveszíteni, mint annak idején Max Verstappent. Amíg a fiatal olasz nem lesz kész a Forma-1 kihívásaira, addig szükségük van egy tapasztalt pilótára Russell mellé.
Mekkorát fordult a világ 2019 óta! Ezt akkor látjuk, amikor megnézzük, hogy hogyan alakult az az év. A Mercedes pilótái az azévi 21 futamból hatot kivéve mindet megnyerték. Jól mutatja az akkori erőviszonyokat, hogy abban az évben Max Verstappen mindössze három futamon győzedelmeskedett, rajta és Hamiltonon kívül még Charles Leclerc és Sebastian Vettel állhatott fel a dobogó legfelső fokára. A jelenlegi mezőnyből négy pilóta soha nem versenyzett a kínai pályán. Juki Cunoda, Oscar Piastri, Logan Sargeant és a helyi hős, Guanyu Zhou, aki először állhat rajthoz hazai rajongói előtt, akikből várhatóan nem is lesznek kevesen. Teltházas futam várható a hétvégén.
Négy éven keresztül nem rendeztek Forma-1-es futamot a kínai pályán, ezért is furcsa, hogy nem a megszokott hétvégi programmal térnek vissza Sanghajba, hanem mindjárt az idei első sprintfutamot is megrendezik a távol-keleti aszfaltcsíkon. Több pilóta emiatt hangot is adott nemtetszésének. Elmondásuk szerint jó lett volna, ha lett volna lehetőségük ismét hozzászokni ehhez a pályához, a sprinttel pedig egyel kevesebb gyakorlási lehetőségük van. Nyilván a rendezők érdeke volt, hogy ennyi kihagyás után valami naggyal nyissanak, s ezért hajlandóak voltak mélyebben a zsebükbe nyúlniuk a sprintlehetőség miatt. A pilóták dolgát az is nehezíti, hogy a sanghaji pálya az eltelt időben néhány változáson esett át, amibe beletartozik egy új aszfaltréteg felhúzása a pályára és néhány problémás bukkanó finomítása is.
Nagy csönd volt az elmúlt időszakban a Red Bull háza táján, s bár a Horner-sztori újabb fordulatához érkezik azzal, hogy a történetben résztvevő női munkatárs bíróságra viszi az ügyet, a csapat szemmel láthatóan nem rendült meg, s ugyanolyan nagy hatékonysággal dolgozik és ér el eredményeket. Mivel ennyire domináns a csapat, a hétvégén sem várható más, mint Max Verstappen sikere. Érdemes szót ejteni a Williamsről. Nem indult jól az év a brit csapat számára. Két tartalékautó nem állt a csapat rendelkezésére a szezonnyitó versenyeken és persze pilótái törték az autókat. Emiatt Melbourne-ben nem tudott rajthoz állni Logan Sargeant. James Vowles csapatfőnök elmondása szerint nem tudnak lépést tartani a pótalkatrészek gyártásával, miközben a háttérben fejlesztéseket folytatnak. Ezek a visszaesések sajnos hatással lehetnek a csapat későbbi teljesítményére.
A 2025-ös Forma-1-es versenynaptár is megérkezett a Kínai Nagydíj előtt. Jövőre március közepén Ausztráliában nyit a szezon és márciusban a Ramadán miatt nem rendeznek arab országban futamot. Ausztráliát Kína és Japán követi a sorban, majd ezután következnek az arab-öbölbeli futamok. A Magyar Nagydíjra augusztus első hétvégéjén kerül sor és ismét tőlünk mennek nyaralni egy hónapra a Forma-1-esek. A 24 futamos szezon december 7.-én zárul a tradicionális Abu-dzabi Nagydíjjal. S hogy kik fognak rajthoz állni a jövő évi rajtrácsokon? Pilótamozgás már idén is várható, különösen annak fényében, hogy Daniel Ricciardo mit tud letenni az asztalra a hétvégén, Kínában.
A verseny és a pálya
A kínai pályát Hermann Tilke tervezte. Jellemzően elég kanyargós, s a kanyarok döntő többsége lassú. Emellett a pályán található egy rövid, de gyors szakasz is. Három egyenes szektoron bár nehéznek tűnik, de azért lehetséges az előzés. Az első kanyar beszűkül, ami izgalmassá teheti a verseny rajtját.
Az 56-körös Kínai Nagydíj április 21.-én helyi idő szerint 15.00-kor (nálunk reggel 9.00-kor) veszi kezdetét.
A pálya hossza: 5.451 km, a teljes versenytáv 305.066 km. A pályarekordot még mindig Michael Schumacher tartja (2004-ből!), ideje 1 perc 32.238 másodperc. 2019-ben Lewis Hamilton (Mercedes) nyerte meg a futamot. A brit pilóta ideje 1:32:06.350 volt. A második helyezett Valtteri Bottas (Mercedes) lett, míg a bronzérmes helyen Sebastian Vettel (Ferrari) ért célba.