Nem ismeretlen az olaszok előtt az utolsó utáni pillanatban történő névváltás, gondoljunk csak a 2003-ban Gingo néven bemutatott miniautóra, amelyet a Renault tiltakozása után – túlságosan hasonlít a név az ugyanabban a piaci kategóriában induló Twingo-ra – végül mégis Fiat Panda néven dobtak piacra; miután már számos prospektust nyomtattak Gingo névvel, és ez szerepelt a piaci bevezetést megelőző reklámkampányban is. Most hasonló a helyzet, maga az olasz állam tiltakozott a Milano név ellen, mert az érvényben lévő törvényi előírások alapján azt nem lehet Olaszországon kívül gyártott terméken alkalmazni. Az Alfa Romeo ragaszkodik a lengyelországi gyártáshoz, úgyhogy gyorsan átnevezték a típust, és mostantól kezdve már Junior a hivatalos jelzés.
Az ügyfelek részéről olyan nagy az érdeklődés az új Alfa Romeo szabadidő-autó iránt, hogy a gyári weboldalon lévő konfigurátor nem bírta a rohamot és több órán keresztül szünetelt a szolgáltatás. A Milano nevet egyébként közönségszavazáson választották ki, a Junior is ott volt a végső fordulóba jutott javaslatok között. Az Alfa Romeo korábban már használta ezt a nevet, 1966. szeptember 26-án mutatták be a fiataloknak szánt GT 1300 Junior modelljüket – a hivatalos jelölésben nem szerepelt a Giulia név.