A Focus RS-ért felelős brit TeamRS műhelyt még 2015-ben szüntette meg a Ford, azóta a Ford Performance felel a forró változatokért. Most a Focus ST-t fejlesztették tovább úgy, hogy a gyakran pályanapokra járó sofőrök is megtalálják a számításukat, és a lehető legjobb köridőt autózzák.
Ennek érdekében szereléssel könnyen állítható, a szériaállapothoz képest áthangolt felfüggesztést kap a Ford Focus ST Edition, a könnyűfém felniket egyébként a repülőgépiparban használt öntési eljárással készítik, a Brembo első fékek állandóan jó fékhatást biztosítanak. Nem nyúltak a hajtáshoz, a 2,3 literes turbómotor 280 LE (5500/perc) és 420 Nm (3000/perc) teljesítményű, ami a 6 fokozatú kézi kapcsolású váltóval 5,7 másodperces 0-100 km/óra sprintre jó, a végsebesség 250 km/óra. A Ford Focus ST Edition megkapja még a 10 hangszórós B&O hifit és a Téli csomagot is, egyedüliként Azura kék színben érhető el, opcióként kombi karosszéria vagy 7 fokozatú automatikus váltó kérhető hozzá.