Az elektromos korszakra készül a BMW a jelenleg fejlesztett, Neue Klasse gyűjtőnéven emlegetett modellekkel, amelyek közül elsőként a személyautót ismerhettük meg 2023-ban, most pedig a szabadidő-autót leplezték le. A Neue Klasse X tanulmánnyal kapcsolatban elárulták, hogy elsőként annak a sorozatgyártását kezdik majd meg 2025 harmadik negyedévében a most épülő debreceni BMW-gyárban, a személyautó majd 2026-ban érkezik.

A szabadidő-autónál már sokféle trükköt bevetettek a formatervezők, hogy karcsúnak hasson a magas építésű karosszéria, hatalmasak az ablakfelületek, a kerékjáratok széles pereme szakítja meg az oldalfal egyhangúságát. Lemondtak a krómról, és úgy tűnik, hogy a veséket csak az utolsó pillanatban hozták vissza – emögött és hátul is V alakú mélyítést látunk a karosszérián. Az aktuális szabadidő-autóhoz képest 20%-kal jobb a légellenállás.
„A BMW Vision Neue Klasse X tanulmányautó a Neue Klasse modellgeneráció X modelljeit vetíti előre. Sports Activity Vehicle modelljeink ugyanazon alapelvek mentén épülnek fel: elektromos, digitális és körforgásos. Az X modellek továbbra is határozott stílusjegyeket viselnek: magabiztosságot sugallva, letisztultan, a BMW által fémjelzett fénydizájn rendkívül jellegzetes, függőleges értelmezésével” – fogalmazott Adrian van Hooydonk, a BMW Group vezető formatervezője.

Az utastérben annyi újdonságot látunk, hogy nem csak az üléseket, de minden egyéb felületet is textillel burkolnak, helyenként ez hátulról meg van világítva – a hangulatfénynek megfelelően. A bajorok legújabb modelljeiből már ismerős lehet a központi kezelőszervet nélkülöző infotainment rendszer, amelyet jelen esetben 3D-s fel-a-fejjel kijelzővel és Panorámakivetítővel egészítettek ki. Utóbbi a szélvédő alsó peremén teljes szélességben végighúzódó kijelző, amely nem csak a sofőrt, de az utasokat is informálja. Személyre szabott hangélményt ígér a Hypersonx Wheel technológia, amelyet ujjmozdulatokkal lehet finomhangolni – ez olyan funkció, amelyet majd meg kell tapasztani a sorozatgyártású autón.

Konkrétumokat még mindig nem tudunk a Neue Klasse hajtásáról, de azért pár dolgot már elárultak.
„A jövő BMW-je négy teljesen új szuperaggyal büszkélkedhet: ezek olyan nagyteljesítményű számítógépek, amelyek okosan Vállalati kommunikáció együttműködnek azon, amelyet eddig különegyüttműködnek azon, amelyet eddig külön-külön állítottak elő. Az első szuperagyat teljes egészében házon belül fejlesztettük ki. Ez magába foglalja a teljes hajtáslánc-technológia és a menetdinamika vezérlését, akár tízszer gyorsabb számítási kapacitással. A második szuperagy az automatizált járművezetés felé vezető következő nagy ugrást teszi majd lehetővé. A jövőben négy kulcsfontosságú vezérlőegységet egyesítünk egyetlen nagyteljesítményű számítógépben. A végeredmény még dinamikusabb teljesítmény, még precízebb irányíthatóság, még nagyobb hatékonyság és még intenzívebb vezetési élmény” – mondta Frank Weber, a BMW AG igazgatótanácsának járműfejlesztésért felelős tagja.

A 6. generációs eDrive technológiánál hatékonyabb villanymotorokat, nagy méretű hengeres akkumulátor-cellákat használnak. A nagyfeszültségű rendszer már 800 voltos, ami 30%-kal javítja a töltési időt – ha sikerül kellően nagy teljesítményű töltőoszlopot találni, 10 perc alatt 300 km-nyi energiát lehet tölteni. Az elektromos-hidraulikus fékrendszer segítségével még több energiát lehet visszatermelni, a speciális abroncsok is sokat spórolnak az energiafogyasztáson. A BMW viszonylag gyorsan piacra dobja a Neue Klasse modellcsalád 6 tagját, hiszen 2025-2027 között megkezdik azok sorozatgyártását.