Az új piaci szereplők minden lehetséges módot megragadtak a gyártási költségek leszorítása érdekében, ezért a Gartner elemzőcég előrejelzése szerint 2027-ben következik be az a helyzet a piacon, hogy olcsóbb lesz előállítani az akkumulátoros-elektromos autókat, mint a hagyományosokat. Azonban ez még nem jelent megváltást, hiszen szintén a következő 3 évben a villanyautók karambolos javítási és ezáltal biztosításai költségei mintegy 30%-kal emelkednek a mai, a hagyományos modelleknél már így is magasabb szinthez képest. Ennek oka, hogy a leegyszerűsített gyártás miatt a karambolos javítások költsége magasabb (nagyobb alkatrészeket kell cserélni sérülés esetén), hamarabb veszik gazdasági totálkárra a villanyautókat a biztosítók, ami számukra nagyobb kiadást jelent, vagy hogy egyszerűen nem kínálnak casco-védelmet az autókra. A hagyományos autógyártók a villanyautó-gyártók által bevezetett gyártás-egyszerűsítő eljárásokkal teszik majd olcsóbbá modelljeiket, de ők várhatóan odafigyelnek majd a javítási és így biztosítási költségek alacsonyan tartására is.
A Gartner elemzője, Pedro Pacheco ezenkívül jelentős konszolidációt is vár a villanyautó startupok piacán, az elmúlt évtizedben alapított vállalkozások jelentős része kerül majd új tulajdonoshoz, a tőkegyűjtésben sikeresebb vállalkozások – ezek között hagyományos autógyártók is lesznek – felvásárolják ellenfeleiket.
2027-re érjük el a villanyautó vételár-egyenlőséget, de a javítási költségeik elszállnak
2024. Március 18. 01:24