A 2017-ben bemutatott elődnél az Aston Martin újítani próbált, ezért rendhagyó orrot készítettek a Vantage modellnek. Aztán gyorsan visszakoztak, hiszen a pár hónappal később bemutatott Roadster már klasszikusabb orrot kapott, akinek pedig még ez se volt elég hagyományos, annak tuningcégek siettek a segítségére. Aztán maga a gyár is felajánlotta a lehetőséget a kupé tulajdonosoknak, hogy átépítik az orrot. A 2024-es új modellnél újra a klasszikus hűtőrácsot használják, ráadásul annak a méretét rögtön 38%-kal meg is növelték.
Az Aston Martin Vantage 74 éves története során a mostani a leggyorsabb és a leginkább vezetőközpontú kialakítású, utóbbinál pedig nem a műszerfal kialakítását értik, hanem az egész hangolást. Izmosabb lett a megjelenés azáltal, hogy szélesebb lett 30 mm-rel a karosszéria a kerékjáratoknál, a klasszikus oldalsó légbeömlő közepén karbon elválasztót helyeztek el. A drámaibb hatás érdekében nagyobb méretű kipufogókat használnak. Az utastérben meglepően visszafogott méretűek a kijelzők, és bőven találunk fizikai kapcsolókat is, szériában 11 hangszórós hifit adnak, extraként 15 hangszórós, 1170 W teljesítményű Bower & Wilkins rendszert.
Nem csak a megjelenés lett izmosabb, a Mercedes-AMG-től származó 4,0 literes V8-as biturbó teljesítményét harmadával, 510-ről 665 lóerőre növelték, a nyomaték már 800 Nm, sikerült 1 másodperccel 3,5 másodpercre javítani a 0-100 km/óra sprintidőt! A nagyobb teljesítmény mellett a jobb tapadás is hozzájárul ehhez a fürgeséghez, például az elektronikusan vezérelt differenciálmű és a menetstabilizáló már egy számítógép irányítása alatt dolgozik, ami jelentősen javít a rajtautomatika tudásán. Magán a motoron megnövelték a sűrítést, nagyobb méretű turbófeltöltőket használnak és megnövelték a hűtőrendszer teljesítményét is – lást 38%-kal nagyobb légbeömlő…
Továbbra is a ZF 8 fokozatú automatikus váltóját használják, ennél a generációnál már nem is tervezik a kézi kapcsolású váltó bevezetését, a kormány mögötti kapcsolófülekkel bármikor be tud avatkozni a sofőr a dolgokba, karbon kardántengelyt használnak. A karosszériavázat úgy alakították át, hogy az első és a hátsó futómű-tornyok közötti kapcsolat merevebb az eddiginél, az új generációs (finomabban reagáló, nagyobb beavatkozási tartomány) elektronikus vezérlésű lengéscsillapítók pontosabb kerék-kontrollt tesznek lehetővé. A 21 colos kovácsolt alufelnikre egyedi Michelin Pilot Sport 5 S abroncsokat (jobb tapadás…) szerelnek elöl 275/35, hátul 325/30 méretben. Alapesetben acélfékeket adnak, feláras a karbon-kerámia fékrendszer, ami 27 kg-mal csökkenti a rugózatlan tömeget.
Az utcai autóval egyszerre mutatták be az Aston Martin Vantage GT3-as versenyautót, pedig annak már januárban, a Daytonai 24 Óráson volt az első bevetése – épp csak nem kürtölték világgá az újdonságot. Az utcai autóval megegyező karosszériavázra teljesen új aerodinamikai csomaggal rendelkező karosszériát húznak rá, amely az FIA GT3-as kategória összes formulájának, tehát az az új LMGT3 szabályzatnak is megfelel, így néhány apró módosítással a világ összes GT3 bajnokságában lehet indulni az autóval.
A 2024-es Aston Martin GT3-as versenyautó az első, amelyet az Aston Martin Racing (ez az autógyár versenyistállója) és az Aston Martin Performance Technologies (ez a Formula-1-es csapat) közösen készített, felhasználva utóbbi tapasztalatait, és nem utolsósorban ennek a közös munkának a segítségével fognak majd az F-1-ben kifejlesztett megoldások idővel átszivárogni az utcai autókba. A főmérnök Gustavo Betelli szerint az új futóműgeometriával csökkentették az autó orrának fékezéskor jelentkező süllyedését, a lengéscsillapító finomításával pedig az első gumik kopásának a mértékét is csökkenteni tudták. Az eddigi tapasztalatok alapján sokkal finomabban vezethető az új Aston Martin Vantage GT3-as, mint az elődje, és különösen az etap vége felé sokkal jobb az irányíthatóság.
Az utcai autó nagyobb első légbeömlője lehetővé tette, hogy megnöveljék a fékekhez friss levegőt szállító légcsatornák méretét, az egész orr egy nagy darab, gyors rögzítésű karbon héj, ami pár pillanat alatt cserélhető sérülés esetén. A gyár úgy számol, a 2024-es szezon végére már világszerte 30 darab Vantage GT3-as versenyez majd világszerte, számuk pedig tovább nő majd 2025-ben. Az utcai Aston Martin Vantage sorozatgyártása még az első negyedévben megkezdődik, az első ügyfelek várhatóan tavasszal vehetik át autóikat, az alapár 165 000 font.