Első körben akkumulátoros-elektromos hajtással ismerhettük meg az immár Mini Cooper névre hallgató modellgenerációt, most pedig bejelentették a benzinmotoros változatokat – dízel már nem lesz a Minihez. Fontos eltérés, hogy amíg az akkumulátoros-elektromos változat Kínából jön, a benzines modell Nagy-Britanniában készül.
A Mini Cooper C orrában 1,5-ös 3 hengeres turbómotor dolgozik 156 LE/230 Nm teljesítménnyel, ez 7,7 másodperces 0-100 km/óra gyorsulásra jó és 6,5-5,9 l/100 km a szabványos átlagfogyasztás, a Mini Cooper S 2,0 literes 4 hengeres turbómotorja 204 LE/300 Nm teljesítményű, amivel 6,6 másodperc alatt megvan a 0-100 km/óra sprint és 6,7-6,1 l/100 km a szabványos átlagfogyasztás. A szöveges leírásban nem részletezik, a sajtófotókon nem látható, úgyhogy valószínűleg már nincs kézi kapcsolású váltó a Minihez. Hamarosan további híradások is várhatóan az autóval kapcsolatban, hiszen az 5 ajtós karosszéria még az idén, a vászontetős kabrió pedig jövőre csatlakozik majd a Mini Cooper-családhoz.