Tavaly novemberben jelentette be a Ford, hogy egyszerűen nem győzi kapacitással kiszolgálni az öntöltő hibrid hajtású Explorer-re vágyó civil vásárlókat, és ez most hivatalos lett a frissítésnél, azaz csak benzinmotorokkal árulják mostantól kezdve az autót (a plug-in hibrid hajtás soha nem volt elérhető Észak-Amerikában, az nekünk készül). A külső átalakításánál a korábban frissült kínai arcot vették alapul: nagyobb a hűtőrács, kisebbek a fényszórók, sportosabb a lökhárító megformálása. Felszereltségtől függő (Active, ST-Line, Platinum és ST) a hűtőrácsbetét, a később a kínálatba visszatérő fokozott terepképességű Timberline is megkapja a magáét.
Teljesen kicserélték a műszerfalat, immár horizontálisan helyezik el a 12,3 colos képátlójú érintőképernyőt, úgy alakították át a formát, hogy több hely jut az elöl helyet foglalók lábának. Az új fejegység beépített Google-alkalmazásokat (digitális segéd is), vezetéknélküli telefoncsatlakoztatást kínál, a központi kijelzőn videójátékot lehet megjeleníteni, a kormány mögötti képernyőn már megjelenhet a navigáció térképe. A modern kor kihívásaira 8 darab USB-C és 3 darab 12V-os töltő-csatlakozóval, 2 darab indukciós töltővel készül fel a 7 személyes Ford Explorer.
Műszakilag nincs érdemi változás, az alapmotor 2,3 literes turbó (304 LE/420 Nm), az opcisó erőforrás 3,0 literes V6-os biturbó (406 LE/563 Nm), a szériában adott 10 fokozatú automatikus váltót átprogramozták a finomabb működés érdekében. Minden esetben felárat kell fizetni az összkerékhajtásért, bővült a vezetőtámogató rendszerek sora és tudása, de a BlueCruise részlegesen önvezető funkcióért előfizetési díjat kell fizetni. A felfrissített Ford Explorer a 2. negyedévben kerül az észak-amerikai kereskedésekbe.