A 2018-ban alapított német ElectricBrands mintegy 2 év alatt fejlesztette ki az Xbus nevű, sokoldalú haszonjárművét, amelynek eredetileg 2022-ben akarta elkezdeni a sorozatgyártását a saját üzemében – ami nem valósult meg a saját üzem. Idő közben az Evetta nevű buborékautóval is elkezdett foglalkozni, aminek majdnem végzett már a fejlesztésével. A két villanymotoros jármű gyártását a holland VDL Nedcar bérgyártónál rendelte meg 2024 végétől, a forgalmazást 2025 elején akarta elkezdeni. Azonban most elfogyott az eddig alapvetően közösségi finanszírozással gyűjtött pénz, ezért csődvédelmet kért maga ellen az ElectricBrands, hogy átszervezhesse a működését. A következő hónapokban még van pénz a 60 alkalmazott fizetésére, a jelenleg Európa-szerte 600 tagú kereskedőhálózat pedig tovább vár a termékekre.
A majdnem kész Evetta nem abban a formában valósul meg, ahogy eddig tervezték, az eredetileg 2 személyes autót 3 személyessé alakítják, ami több hónapos további fejlesztést jelent, ennek a járműnek még nincs típusbizonyítványa. Valószínűleg azért döntöttek a lépés mellett, mert a Microlino nevű startup a maga nagyon hasonló konstrukciójával jóval előrébb tart náluk.