Most ugyan épp szünetel a dízelmotorok gyártása a Toyotánál, így a Hilux pickup se készül, egyébként azon vannak a japánok, hogy bevezessék a haszonjármű lágyhibrid változatát. Ausztráliában és Indonéziában már bejelentették az aktuális változathoz képest 6-10%-os fogyasztás-megtakarítást ígérő 48 voltos lágyhibrid modellt, amivel együtt rögtön átrajzolt lökhárítót is adnak. Méhsejt-mintás a hűtőrács, nagyobb lett a ködlámpának helyet adó műanyagbetét.
A 16 LE/65 Nm teljesítményű indítógenerátor csak segít a 2,8 literes turbódízelnek, így a maximális teljesítményszámok nem változnak – 204 LE (3400/perc), 500 Nm (1600-2800/perc) –, a szabványos átlagfogyasztás változattól függően 6-10%-kal csökken. A villanymotor segítségével finomabb működést, és ennek köszönhetően hosszabb élettartamot is ígér a Toyota a lágyhibrid Hiluxnak.