Kanadában a helyi forgalmazó már 2016-ban megcsinálta a gumi lánctalpakkal szerelt Nissan X-Trailt (vagy ahogy arrafelé hívják, Rogue-ot), az ötletet most vette át az európai forgalmazó, és rögtön hegyimentő-autóként valósította meg az építést. Ez annyit jelent, hogy a Dominator cég által készített, egyszerűen a kerekek helyére szerelhető gumitalpak mellett még feltűnő fóliázás és extra védőfelszerelések is vannak a fedélzeten.
A Nissan X-Trail Mountain Rescue az e-4ORCE összkerékhajtású e-Power változatból készült, az új futómű jóvoltából 23 cm-rel növekedett a hasmagasság az utcai változathoz képest. A tetőcsomagtartón lehet szállítani a mentéshez szükséges felszereléseket, itt, mármint a csomagtartó peremén helyezték el az erős munkalámpákat. Teljesen átalakult a beltér, a vezető mögött 1 hátrafelé néző ülés van, a jobb oldalon így van hely egy hordágy és rajta egy páciens elhelyezésére az utastérben; a fennmaradó litereket a mentéshez szükséges speciális felszerelésekhez használták el.
A kerékjárat-szélesítések mellett annyi átalakítást történt a karosszérián, hogy az első lökhárítóban csörlőt rejtettek el. A Nissan X-Trail Mountain Rescue-val 5 síközpontban találkozhatnak majd a sportolók, ahol üvegfalú konténerben lesz kiállítva az autó, arra emlékeztetve az embereket, hogy óvatosan hódoljanak a téli sportoknak. Elsőként az olaszországi Cervinia síközpontban lehet majd találkozni a tanulmánnyal,