Bő 4 éve lehet találkozni az utakon a 6. generációs Corsával, amelynél egyes piacokon már eddig is szép sikereket ért el az akkumulátoros-elektromos hajtás. A frissítésnél igyekeztek még több alternatívát adni az elektrifikált hajtásokra vágyó vásárlóknak – a dízel búcsúzott, de az egyszerű benzinesek (75, 100 vagy 130 LE) még velünk maradnak.
1. MODERN KÜLSŐ
Nem sokkal a Corsa piacra dobása után jött az új márkaarculat, ám a kisautónak egészen mostanáig kellett várnia a Vizor-orra. Megragadták az alkalmat és a feláras Intelli-Lux fényszóró már oldalanként 7-7 diódát használ, 30%-kal nagyobb a fénykibocsátás. A márkajelzés felszereltségtől függően ezüst vagy fekete, alapáron pedig a kristályezüst-metálfényt adják. Van normál és sportos lökhárító, utóbbi a GS felszereltség, illetve az Electric Long Range változat sajátja.
2. DIGITÁLISABB BELSŐ
Bent azért érezhető a Corsa kora, hiszen a benzineseknél még analóg műszeregységet és rádiót adnak alapáron és felárat kell fizetni a 7 colos érintőképernyőért. Csúcsfelszereltségnél már digitális a műszeregység és itt az új hardvert használó, 10 col átlójú, érintőképernyős fejegység az eddiginél több kapcsolódó szolgáltatással, távoli frissítés lehetőségével, vezetéknélküli telefoncsatlakoztatási lehetőséggel és indukciós töltővel.
3. 48V HYBRID
Ennél az öntöltő hibrid rendszernél az 1,2 literes turbómotor lágy-hibrid változata (100 vagy 136 LE) mellett egy 48 voltos villanymotor (29 LE/55 Nm) hajt be egy 6 fokozatú duplakuplungos váltóba – utóbbi energiaellátásáról 0,89 kWh kapacitású akkumulátor gondoskodik. A szabványos fogyasztásmérési cikluson a hasonló teljesítményű benzineshez képest 15%-kal alacsonyabb fogyasztás realizál a Hybrid, városban a gyár ígérete szerint az idő 50%-ban elektromos módban halad a Corsa, így itt még nagyobb lehet a megtakarítási potenciál. Pontosabb számok majd csak 2024-ben, a Corsa Hybrid forgalmazásának kezdetén lesznek.
4. ELECTRIC LONG RANGE
Egy egységet alkot a hajtómotor (156 LE/260 Nm) és az inverter, az új fejlesztésű akkumulátor nagyobb, de kevesebb (216 helyett 102 db) cellát használ, a nettó kapacitás 51 kWh. E két hardveres változás azt jelenti, hogy az új villanyautó pár kilóval könnyebb is lett – a több extra némileg rontja a mérleget. A fekete tetőkárpit is jelzi, hogy ezt a modellt sportos vezetőknek készítik, ezért új rugókkal és megnövelt nyomtávval (a felnik ET-számát módosították) javítják a vezethetőséget a kínálatban maradó, az eddigi Corsa e helyett Corsa Electric névre hallgató változathoz képest. Erről szakadó esőben nem nagyon tudtam meggyőződni a menetpróbán, de városon kívül könnyen mentek az előzések már Normal módban is, nem kellett feltétlenül Sportba kapcsolni ehhez. A fedélzeti töltő továbbra is 7,4 kW-os, feláras a 11 kW-os 3 fázisú töltő, villámtöltésre 100 kW-tal van lehetőség.
5. CORSA-E RALLY
Homologizációs okokból a versenyautó kitart az eddigi – 136 LE/260 Nm hajtómotor, 51 kWh akkumulátor – hajtás mellett, ezeknél épp csak a karosszéria elejét építik át a modern megjelenésre. Padlógázon egyébként 60 km körüli a hatótáv (Corsa Electric 357 km WLTP), ami bőven elég a gyorsasági szakaszokhoz. A raliautókat közvetlenül a középfeszültségű hálózatról (10-30 kV) töltik, úgy választják meg a szervizpark helyét, hogy ilyenre rá tudjanak csatlakozni. Az utcai autóknál sokkal hangosabb (nézők figyelmeztetése) a hangszórókból érkező menethang, ami kis tempónál arra emlékeztet, amikor már vason fékez egy autó; a tempó és a frekvencia növelésével jön elő a mesterséges brummogás. Látványos autózásra bőven elég a 136 elektromos lóerő, a hangélmény azonban hagy kívánnivalót maga után…