Lényegében változatlan akkukapacitás mellett 357-ről 407 km-re nőtt a Long Range hatótávolsága

Bő 4 éve lehet találkozni az utakon a 6. generációs Corsával, amelynél egyes piacokon már eddig is szép sikereket ért el az akkumulátoros-elektromos hajtás. A frissítésnél igyekeztek még több alternatívát adni az elektrifikált hajtásokra vágyó vásárlóknak – a dízel búcsúzott, de az egyszerű benzinesek (75, 100 vagy 130 LE) még velünk maradnak.

1. MODERN KÜLSŐ
Nem sokkal a Corsa piacra dobása után jött az új márkaarculat, ám a kisautónak egészen mostanáig kellett várnia a Vizor-orra. Megragadták az alkalmat és a feláras Intelli-Lux fényszóró már oldalanként 7-7 diódát használ, 30%-kal nagyobb a fénykibocsátás. A márkajelzés felszereltségtől függően ezüst vagy fekete, alapáron pedig a kristályezüst-metálfényt adják. Van normál és sportos lökhárító, utóbbi a GS felszereltség, illetve az Electric Long Range változat sajátja.

Az utastérben USB-C csatlakozókra váltottak, a villanyautó-belsők digitálisak

2. DIGITÁLISABB BELSŐ
Bent azért érezhető a Corsa kora, hiszen a benzineseknél még analóg műszeregységet és rádiót adnak alapáron és felárat kell fizetni a 7 colos érintőképernyőért. Csúcsfelszereltségnél már digitális a műszeregység és itt az új hardvert használó, 10 col átlójú, érintőképernyős fejegység az eddiginél több kapcsolódó szolgáltatással, távoli frissítés lehetőségével, vezetéknélküli telefoncsatlakoztatási lehetőséggel és indukciós töltővel.

Előzetesen 4,3-4,6 l/100 km-es fogyasztást ígérnek a Hybrid modellnek

3. 48V HYBRID
Ennél az öntöltő hibrid rendszernél az 1,2 literes turbómotor lágy-hibrid változata (100 vagy 136 LE) mellett egy 48 voltos villanymotor (29 LE/55 Nm) hajt be egy 6 fokozatú duplakuplungos váltóba – utóbbi energiaellátásáról 0,89 kWh kapacitású akkumulátor gondoskodik. A szabványos fogyasztásmérési cikluson a hasonló teljesítményű benzineshez képest 15%-kal alacsonyabb fogyasztás realizál a Hybrid, városban a gyár ígérete szerint az idő 50%-ban elektromos módban halad a Corsa, így itt még nagyobb lehet a megtakarítási potenciál. Pontosabb számok majd csak 2024-ben, a Corsa Hybrid forgalmazásának kezdetén lesznek.

A Long Range megkapja a GS felszereltség sportüléseit

4. ELECTRIC LONG RANGE
Egy egységet alkot a hajtómotor (156 LE/260 Nm) és az inverter, az új fejlesztésű akkumulátor nagyobb, de kevesebb (216 helyett 102 db) cellát használ, a nettó kapacitás 51 kWh. E két hardveres változás azt jelenti, hogy az új villanyautó pár kilóval könnyebb is lett – a több extra némileg rontja a mérleget. A fekete tetőkárpit is jelzi, hogy ezt a modellt sportos vezetőknek készítik, ezért új rugókkal és megnövelt nyomtávval (a felnik ET-számát módosították) javítják a vezethetőséget a kínálatban maradó, az eddigi Corsa e helyett Corsa Electric névre hallgató változathoz képest. Erről szakadó esőben nem nagyon tudtam meggyőződni a menetpróbán, de városon kívül könnyen mentek az előzések már Normal módban is, nem kellett feltétlenül Sportba kapcsolni ehhez. A fedélzeti töltő továbbra is 7,4 kW-os, feláras a 11 kW-os 3 fázisú töltő, villámtöltésre 100 kW-tal van lehetőség.

A tömegcsökkentés és az azonnali nyomaték miatt 136 lóerővel is látványosan lehet autózni

5. CORSA-E RALLY
Homologizációs okokból a versenyautó kitart az eddigi – 136 LE/260 Nm hajtómotor, 51 kWh akkumulátor – hajtás mellett, ezeknél épp csak a karosszéria elejét építik át a modern megjelenésre. Padlógázon egyébként 60 km körüli a hatótáv (Corsa Electric 357 km WLTP), ami bőven elég a gyorsasági szakaszokhoz. A raliautókat közvetlenül a középfeszültségű hálózatról (10-30 kV) töltik, úgy választják meg a szervizpark helyét, hogy ilyenre rá tudjanak csatlakozni. Az utcai autóknál sokkal hangosabb (nézők figyelmeztetése) a hangszórókból érkező menethang, ami kis tempónál arra emlékeztet, amikor már vason fékez egy autó; a tempó és a frekvencia növelésével jön elő a mesterséges brummogás. Látványos autózásra bőven elég a 136 elektromos lóerő, a hangélmény azonban hagy kívánnivalót maga után…