A kínai Lifan autó- és motorkerékpár gyártó korábbi elnöke alapította 2021-ben a Naxeon nevű startupot, amely most mutatta be első, jövőre sorozatgyártásba kerülő járművét az I AM elnevezésű akkumulátoros-elektromos motorkerékpárt. Ezzel a 125-ös benzines gépek ellen indulnak harcba, a 13,6 LE/273 Nm teljesítményű hajtómotor jóvoltából a csúcssebesség eléri a 120 km/órát, a 0-80 km/óra gyorsulás 6,5 másodperc alatt megvan.
A saját fejlesztésű akkumulátor állításuk szerint félig szilárdtest-technológiás, a hagyományos lítium-ion telepekhez képest jobb hőmérséklet-tűrő képességet és nagyobb energiasűrűséget ígérnek. 4,3 illetve 6,5 kWh kapacitás közül lehet választani, a hatótávolság 120 illetve 180 km. Type 2-es töltés fogadására is képes a Naxeon I AM, konnektorról 5 órás töltési időt ígérnek, az akkumulátor életciklusa 1500 töltés.
A piacon lévő vetélytársakhoz képest integrált digitális élményt ígérnek, azaz fénnyel és hangokkal kommunikál használójával a Naxeon I AM (üdvözlés, búcsúzás, stb.), a saját fejlesztésű elektronika távoli frissítéssel tartható naprakészen, van orr- és farkamera is menetrögzítő funkcióval – a holttérfigyelő utóbbi képét használja a mögöttes forgalom figyelésére. A kínaiak 7400 eurós indulóárt kalkuláltak, az európai forgalmazást az olasz E-Quilibrium nevű cég irányítja.