Bár a BMW kínált már extrém kombit a V10-es M5-ös Touring képében, a bajorok ebben a kategóriában mintha nem akartak volna különösebben versenyezni. Az Audi uralja bő 3 évtizede ezt a kicsi, de annál érdekesebb piacot, nemrég viszont fordulat történt Münchenben és nagy csinnadrattával bemutatták az M3 Touringot, amely az első kombi az M3-as 1986 óta íródó történetében. De vajon mit tud az 510 lóerős puttonyos?

Fotó: Stefler Balázs, BMW

1. PRAKTIKUS!
Ha hátulról közelítünk az autóhoz és kinyitjuk a rakteret, ugyanolyan látvány fogad minket, mintha egy 320d-vel lenne dolgunk. Az 500 literes raktér pár mozdulattal 1,5 m3-esrre bővíthető, de ötletes megoldásokból sincs hiány. A roló a fedéllel együtt nyílik, ami megkönnyíti a pakolást, illetve akasztófülek és oldalsó háló segít a csomagok rögzítésében, ha pedig szükség lenne rá, a hátsó szélvédő külön is felnyitható.

2. GYORS!
A Touring verzióba az évek alatt tökélyre csiszolt 3,0 literes, sorhatos blokk kerül, amely a két turbófeltöltőnek hála, 510 lóerőt produkál. Álló helyzetből kevés ellenfele akad a BMW-nek, a 3,6 szekundumos 0-100 km/órás sprintidő az izmosabb 911-es Porschék vadászterületén mozog. Minden egyes padlógázos gyorsulás térugrással ér fel, ráadásul az M-es hagyományoknak megfelelően a sebességváltó (jelen esetben 8 fokozatú) kapcsolási sebességét is állíthatjuk.

3. ÉLVEZETES!
A turbómotorok fent kifogynak a szuflából? Itt biztosan nem ez a helyzet. A sorhatos izompacsirta a 7200-as fordulatnál bekövetkező leszabályzási határig erősödik, közben pedig jellegzetes hangorkán tölti be az utasteret. Az összkerékhajtás miatt ugyan bolondbiztos járműről van szó, versenypályán lekapcsolható az első hajtás, így a korábbi M3-asokhoz hasonlóan lehet vele driftelni. Hogy a modell mennyire a műértőknek készül, azt jól jelzi az is, hogy a kipörgésgátlót 10 fokozatban lehet állítani!

4. OKOS!
A klasszikus körműszerek nekem ugyan hiányoznak ebből a BMW-ből is, ám az új belső koncepciónak megvannak az előnyei. Továbbra is a BMW-é az egyik legkönnyebben kezelhető fedélzeti rendszer, a döbbenetesen sok funkció elérése meglepően egyszerű. A head-up display is átlagon felüli, a kontrasztos színeknek köszönhetően mindig könnyedén leolvasható.

5. DRÁGA!
A 34,4 millió Ft-os alapár sem kevés, de aki egy álom M3 Touringot szeretne konfigurálni, annak még mélyebben a zsebébe kell nyúlnia. A karbon féktárcsákat is magában foglaló M Race Track csomag például 5,9 milliót kóstál, de a szebbnél szebb bőrkárpitokra vagy az Individual fényezésre is el lehet költeni egy használt autó árát. És akkor még nem is beszéltünk arról, hogy a téli kerékszettből az olcsóbb is 1,9 millióba kerül.

TETSZETT
• hangélmény
• nyers erő
• kényelmes utastér
NEM TETSZETT
• magas tömeg
• nagy fordulókör

ÖSSZEGZÉS
Ha kell, jól használható családi autó, ami férfi as játékszerként is megállja a helyét. Sokoldalú autó az M3 Touring, amely az egyik utolsó, mindenféle elektrifikációt nélkülöző M-es modell.

BMW M3 COMPETITION TOURING
Összlökettérfogat: 2993 cm3
Hengerek/szelepek: S6/24 turbó
Max. teljesítmény: 375 kW (510 LE) 6250/perc
Max. forgatónyomaték: 650 Nm 2750-5500/perc
Hosszúság/szélesség/magasság: 4801/1903/1446 mm
Tengelytáv: 2857 mm
Saját tömeg: 1865 kg
Csomagtér: 500-1510 l
Üzemanyagtank: 59 l
Gyorsulás 0-100 km/h: 3,6 s
Max. sebesség: 280 km/h
Átlagfogyasztás: 10,1 l/100 km
Tesztfogyasztás: 13,9 l/100 km
CO2-kibocsátás: 229 g/km
A tesztelt verzió ára (Ft): 34 400 000 Ft