Lényegében változatlan méretben – 3 mm a hossznövekedés az elődhöz képest – jön a Porsche Panamera 3. generációja, amelynek megjelenését dinamikusabbra vette Varga Péter formatervező. Még a rendszámtábla fölé is került légbeömlő elöl, nagyobbak ettek az oldalablakok, a csúcsmodell Turbo E-Hybrid változat egyedi hátsó lökhárítót kap. Az utasteret már pár nappal a világpremier előtt részletezték, tehát nem meglepetés az anyósülés előtti monitor, a nyújtott Executive karosszéria kényelmesebb hátsó ülése.
Alapfelszerelésként adják a mátrix-LED fényszórókat, opciós a nagy felbontású mátrix-LED fényszóró, amelynél oldalanként 32 000 dióda világít, és akár 600 méterre is előrenyúlik a fénykéve. Átfésülték a benzinmotorokat, a 2,9 literes V6-os biturbónál a töltőnyomást, a befecskendezést és a gyújtásidőpontot optimalizálták, a teljesítmény 353 LE (+23) és 500 Nm (+50), ezzel a hátsókerékhajtású alapmodell 5,1 másodperces, az összkerékhajtású változat 4,8 másodperces 0-100 km/óra gyorsulást tud, a csúcssebesség 272 km/óra. A piaci bevezetésnél még a Turbo E-Hybrid lesz elérhető – később még 3 másik plug-in hajtás csatlakozik hozzá –, amelynél a 4,0 literes V8-as biturbó és a villanymotor 680 LE/930 Nm-t szállít. A 190 lóerős villanymotort már a váltóházba építik be (-5 kg) és annak olajkörét használják hűtésre (tovább tudja a csúcsteljesítményét szállítani), a 0-100 km/óra sprint mindössze 3,2 másodpercig tart és 315 km/óra a csúcssebesség. A 25,9 kWh kapacitású akkumulátorral 91 km a szabványos elektromos hatótávolság, a 11 kW-os töltővel 2 óra 39 perc a töltési idő.
Alapáron 2 kamrás légrugózást kap a Porsche Panamera, amelynél 2 szelepes elektronikusan vezérelt (külön a be- és a kirugózás) lengéscsillapítókat használnak, opciós az összkerék-kormányzás. A plug-in hibrid hajtással szerelt modelleknél érhető el az új Porsche Active Ride felfüggesztés, amelynek kulcsa a szintén 2 szelepes elektronikusan vezérelt lengéscsillapító, azonban itt már külön hidraulikapumpa is van, ami képes igény szerint módosítani az olajnyomást- és mennyiséget is; az extra tömeget azzal kompenzálják, hogy itt csak 1 kamrás a légrugózás. Az aktív felfüggesztésnél gombnyomásra választható a vízszintes karosszéria, ilyenkor fékezésnél vagy kanyarban is vízszintes marad a felépítmény. Aztán ott a dinamikus mód, amikor kicsit bedönti kanyarban a karosszériát az elektronika, ez annyiból kényelmi funkció is, hogy ilyenkor csökken az utasokat érő keresztgyorsulás.
Végül de nem utolsósorban egyedi fényezésű autóval jelezték a Sonderwunsch program indulását, ebben egyedi igényeket tudnak megvalósítani. Az ügyfél ötletéből a Porsche szakemberei segítségével készítenek megvalósítási tervet, amit aztán a lipcsei gyárban megvalósítanak (lehetőség van meglévő autó átalakítására is), az esetleges egyedi forgalomba helyezést is magára vállalja a gyár – a megfelelő térítés ellenében. A sanghaji világpremieren bemutatott Porsche Panamera Sonderwunsch-hoz készítették el a „Leblonviolettmetallic” színt, a karosszéria alsó részén erre még fekete színt ködöltek rá, a 2 részt elválasztó csík a szintén egyedi „Aviummetallic” szín, ezt használták a felniknél is. A lakkba olyan részecskéket kevertek, amelyeket valódi arannyal vontak be, ettől lesz igazán különleges a csillogás.