A 2021-ben leleplezett, de csak nemrég piacra dobott Air nevű szedánnal a piacnak a felső régióit célozta meg a Lucid startup, amely az itt látható Gravity nevű szabadidő-autóval (amit szintén bejelentettek 3 évvel ezelőtt, de ennek a fejlesztése a színfalak mögött zajlott) lép egy közelebb a volumenszegmenshez – tömegautó azért nem lesz a 80 000 dolláros indulóárú villanymotoros SUV, de a fejlesztők mindent megtettek azért, hogy elhódítsák a vásárlókat a konkurenciától.
A márka 900 voltos nagyfeszültségű rendszerének továbbfejlesztett változatát kapja a Lucid Gravity, ami azt eredményezi, hogy 350 kW teljesítményű töltőoszlopon 15 perc alatt 320 km-nyi energiát tud felvenni az akkumulátor, és eközben kisebb az energiaveszteség, mint eddig. A csúcsmodellnél a szabványos hatótávolság 708 km, ami kényelmesen felülmúlja az aktuális konkurenciát, hiszen a többi 3 üléssoros villany-SUV – Kia EV9 (489 km), Mercedes-Benz EQS (491 km), Rivian R1S (566 km), Tesla Model X (560 km) – nem jut ilyen messzire egy feltöltéssel.
Mind a 3 üléssorban nagy lábteret ígérnek, a sínen tologatható második sornál még vannak az első támlákból előszedhető asztalok is. A Lucid Gravity legérdekesebb része az első csomagtér, amely a szinte függőlegesen felnyíló fedéllel és az alacsony peremmel padként is használható, szép idő esetén itt is lehet üldögélni a töltésre várva. A gyár szerint terepjáróként is megállja majd a helyét a szabadidő-autó, de csak az opciós légrugózással, amelynél gombnyomásra meg lehet majd emelni a karosszériát. A hajtásokról majd később lesz információ, a sorozatgyártást csak 2024 végén kezdik el, addig még van idő véglegesíteni a részleteket.