Japánban versenypályán, éles körülmények között teszteli a hidrogéngázt égető belső égésű motorját a Toyota, az ausztrál piacon pedig most megkezdték a hidrogéngázt égető Toyota Hiace kisbusz közúti tesztelését. Ennél nem csak a gáztartályok beépítése jelenti a változást, hiszen amíg a típus civil változata csak 3,5 literes V6-os szívómotorral érhető el, a hidrogénes modell ennek a blokknak a biturbó változatát kapja.
Nem érdemes örülni, hiszen a mérnökök jelentősen korlátozták a teljesítményt, amíg benzinnel ez a blokk 415 LE/650 Nm teljesítményű, a hidrogénes változatban csak 163 LE/354 Nm áll a vezető rendelkezésére, ez 10 fokozatú automatikus váltón keresztül jut el a hátsó kerekekhez. A Toyota Hiace ideális alapot jelent az átépítéshez, mert annál könnyen el tudták helyezni a hidrogéntartályokat a padló alatt, a belső térben pedig csak a műszerfal tetejére helyezett, kifejezetten a hidrogénrendszer számait mutató új kijelző jelenti a változást. A Toyota Hiace H2-vel egyébként nem az autógyár gyűjt majd tapasztalatokat, azt flottaügyfelek próbálják majd éles körülmények között, elsőként a CPB Contractors nevű építőipari cég fog vele munkásokat szállítani az építkezések között.