Februárban jelentették be a Mercedes-Benz GLE-osztály frissítését, de máris itt egy újabb változás: elsőként ebben a karosszériában kínálják majd az eddigi lágyhibrid helyére lépő, immár plug-in hibrid 53 AMG hajtást. Eddig 435 lóerős volt a 3,0 literes turbómotor, amely mellett még egy 22 lóerős indítógenerátor is dolgozott, ezzel 5,0 másodperces 0-100 km/óra sprintet tudott a szabadidő-autó 10,3 l/100 km-es fogyasztás mellett.
Kitart a 3,0 literes soros 6 hengeres turbómotor mellett az 53 AMG hajtás, de arról lekerült az elektromos légsűrítő (a hajtómotor átveszi ennek a feladatát), egy kiegészítő hűtőt építenek az orrba és átprogramozták a vezérlőelektronikát is, mindezek eredménye 449 LE (+14), a nyomaték 560 Nm. A villanymotor már 136 LE/480 Nm teljesítményű, energiaellátásáról egy 31,2 kWh kapacitású lítium-ion akkumulátor felel, amivel 80-87 km-es elektromos hatótávolság realizálható, a fedélzeti töltő 11 kW-os, 60 kW-os villámtöltésre is van lehetőség. A rendszerteljesítmény 544 LE/750 Nm, amihez 1,5-1,2 l/100 km-es szabványos benzin- és 30,0-28,0 kWh/100 km-es áramfogyasztás tartozik.
A nagy teljesítménynövekedés jóvoltából a 0-100 km/óra sprintidő 4,7 másodpercre javul, a végsebesség továbbra is elektronikusan korlátozott 250 km/óra, elektromos módban 140 km/óra a maximum. A megváltozott tömegeloszlás miatt áthangolták a légrugózást, hátra új lengéscsillapítókat szerelnek be.