Október 7-én különleges nyílt napot tartanak a Citroën Conservatoire nevű múzeumban, ekkor ünneplik hivatalosan a 2CV 75. születésnapját, és ez alkalomból 75 különleges Kacsát és tulajdonosaikat hívta meg a gyár, hogy az érdeklődőknek mindent elmondjanak az ikonikus típusról. És ha már ott vannak, természetesen megnézhetik a 250 Citroënt és számos egyéb relikviát tartalmazó tárlatot.
A típus múltja 1936-ig nyúlik vissza, ekkor kezdték fel fejleszteni a Toute Petite Vehicule (TPV) azaz nagyon kis autót, az első prototípus 1937-ben készült 1 fényszóróval – még nem tette kötelezővé a másodikat az akkori jogi környezet –, a 370 kg tömegű autó 4 személyt és 50 kg csomagot tudott 50 km/órás sebességgel szállítani. Aztán az 1939-es Párizsi Autószalonon rögtön 250 prototípust akartak bemutatni, de a háború kitörése meghiúsította a tervet, az autókat hivatalosan megsemmisítették – csak 4 maradt meg, amelyeket befalaztak a gyár La Ferté-Vidame-ban található tesztközpontjában.
Végül 1949 júliusában kezdődött az olcsó és könnyen üzemeltethető 2CV sorozatgyártása, a 375 köbcentis boxermotor 9 lóereje 50 km/órás csúcssebességre volt elég. Árához képest a karosszériája nagy volt, így nem csoda, hogy 1950-re már 6 év (!) várakozási idő alakult ki. Az évek során folyamatosan fejlesztették, de alapvetően nem nyúltak az eredeti konstrukcióhoz. A gyár 3 túrát is szervezett a Citroën 2CV-nek, 1970-ben a Párizs-Kabul-Párizs (16 500 km), 1971-ben a Párizs-Perszepolisz (13 500 km), 1973-ban az Africa Raid (Abidzsán-Tunisz, 8000 km).