Élnek is a lehetőséggel az emberek hazánkban, ugyanis a BM-statisztika szerint míg a hivatalos márkakereskedők tavaly például 861 darab BMW-t adtak el, addig összesen 1467 új BMW kapott rendszámot – írja a hvg.hu. Nincs ez másként a többi márkánál sem: 1622 Audiból 861 volt a hivatalos értékesítés, a Mercedesnél 1538 üzembe-helyezéssel 36 százalék a különbség, de Volvóból is a tavaly eladott 1345-ből 234 “független” csatornákon jutott a vevőkhöz.
Az, hogy elsősorban a luxusautók esetében nagyobb a független beszerzések száma, az magyarázza, hogy itt már néhány százalékos árengedmény is százezreket hozhat. Ilyen független kereskedő az Axon Car, ahol Saabok és Volvók kaphatók akár milliókkal olcsóbban a márkakereskedők áraihoz képest.
A Volvo Autó Hungária Kft. ügyvezető, illetve közvetlen értékesítési igazgatója Bodrogi Gábor és Győrffy Zsolt megkérdőjelezik az ilyesfajta autókereskedelem tisztességét, ugyanakkor elismerik, hogy az árverseny az autósok érdekeit szolgálja. Arra azonban felhívják a figyelmet, hogy a szakmai továbbképzés, a tesztautó-park, vagy az eladás utáni vevőszolgálat tetemes költségét a “függetlenek megspórolják, e feladatokat egyszerűen áthárítják a márkaimportőrre”, ráadásul ezekre az autókra nincs, vagy csak részleges a garancia, illetve alapfelszereltségük is alacsonyabb lehet.