A kérdés azért különösen aktuális, mert a magas olajárak immár érezhetően rontják az európai gazdaság versenyképességét. A lett Andris Piebalgs úgy fogalmazott, hogy Németországban – ahol az autópályákon nincsen kötelező érvényű sebességkorlátozás – jelentős pazarláshoz vezet, ha az autók 200 kilométeres sebességgel száguldoznak.
Éppen ezért üdvözli a Nemzetközi Energiaügynökség javaslatát, amely a kontinens minden országában 90 kilométeres sebességhatárt írna elő. Az unióban napirendre kell tűzni az egységes sebességkorlátozások kérdését – fogalmazott Piebalgs, hozzátéve ugyanakkor, hogy energetikai biztosként ő nem tehet ilyen tartalmú javaslatot. A sebességhatárokra vonatkozó szabályok jelenleg igencsak eltérők Európában. Az üzemanyag-takarékosságra azonban nem feltétlenül a sebességkorlátozás a legjobb eszköz – vélik a német autóklub, az ADAC szakértői. Az a legfontosabb, hogyan vezetnek az autósok, nem az, milyen gyorsan – idézi a Financial Times Deutschland.