Hétköznapi közlekedésre, hétvégi kirándulásra vagy akár nagyobb túrákra is használható a BMW Motorrad közepes méretű modellcsaládja, amely 895 köbcentis soros 2 hengeres blokkot kapott, és a típusjelzés is követi a változást: az F 850 GS, F 850 GS Adventure és F 750 GS helyébe lép az F 900 GS, az F 900 GS Adventure és az F 800 GS.
A csúcsteljesítmény 10 lóerőt emelkedik, ami 900-as jelzéssel 105 lóerőt, 800-assal 87 lóerőt jelent, ehhez jön még a nagyobb nyomaték, és az, hogy 14 kg-mal csökkentették a saját tömeget – például a 14,5 literes tank már műanyagból készül, az Akrapovic kipufogó is spórol pár kg-ot. A 6 fokozatú váltó az eddiginél finomabban kapcsol, a LED-es világítás közúton és terepen egyaránt hasznos, a 6,5 colos TFT kijelző láthatóságát javították.