Két év szünet után, 2024 elején tér vissza a piacra a Renault Scenic, amelynek ötödik generációja már villanyautó lesz. A müncheni IAA kiállításon mutatták meg az új modellt, amely a gyári megfogalmazás szerint már nem egyterű, hanem családbarát szabadidő-autó, ami a fenntarthatóságra és a biztonságra fókuszál.
Nagy vonalakban maradt az a forma, amelyet tavaly tavasszal megismerhettünk a tüzelőanyagcellás Scénic Vision tanulmánynál, de jobban kidolgozták a részleteket. Hűtőrács helyett gyémántmintás betétet kap az orr, ahol már a Renault márka legújabb arculatának megfelelő menetfényeket látni, feltűnőek a 19 vagy 20 col átmérőjű felnik. A karosszéria 4470 mm hosszú, 1864 mm széles, 1571 mm magas és ehhez 2785 mm-es tengelytávolság tartozik. A csomagtér alaphelyzetben 545 literes, a bővítés után 1670 literes lesz. A műszerfalon L alakban rendezik el a kijelzőket, a fedélzeti rendszer több mint 50 Google-alkalmazást tartalmaz, a navigáció például akkumulátor-előkondicionálást is végez a tervezett töltések felgyorsítására.
Tágas 5 személyes utasteret ígérnek, de kérdés, hogy az akkumulátor miatti magas padló alatt mennyi hely marad (az üvegtetővel 30 mm-t nyernek a fejtérben), mennyire közel van a padlóhoz az ülőlap. Összesen 38,7 liternyi tárolóhelyet alakítottak ki az utastérben, ezek közül a fontosabbak: kesztyűtartó 4 liter, első ülések közötti tároló 6,6 liter, 2 pohártartó 2 liter, könyöklő alatti fiók 3,4 liter, első ülések mögötti fiók 2,4 és 2,4 liter. Az első ülések közötti könyöklő 70 mm-es sínen tologatható. A hátsó lehajtható könyöklő ugyanazt a pohártartó/kütyütartó és -töltő megoldást kapja, ami a Rafale szabadidő-kupéban debütált.
A CMF-EV műszaki alapra felépített Renault Scenic E-Tech Electric ugyanazt a közvetlen (12:1) áttételezésű kormányművet kapja, mint a testvérmodell Megane E-Tech Electric, a nagyobb tengelytávolság miatt a fordulókör átmérője 10,9 méter. Kétféle hajtással készül majd az elektromos családi autó, alapesetben 170 LE/280 Nm teljesítményű a hajtómotor és 60 kWh kapacitású az akkumulátor, ennél 420 km-t meghaladó hatótávolságot céloznak (még nincs hivatalos érték). Az opciós hajtásnál 218 LE/300 Nm a hajtómotor teljesítménye, az akkumulátor 87 kWh kapacitású, amivel 620 km-t meghaladó lesz a szabványos hatótávolság (még nincs hivatalos érték). Az LG által készített NMC-kémiájú (nikkel, mangán, kobalt) hengeres cellákat úgy rendezik modulokba, hogy azok egyenként cserélhetőek, amivel meghosszabbítható a telep élettartama.
A 2024-ben gyártásba kerülő Renault Scénic E-Tech Electric-hez felhasznált anyagok 24%-a újrahasznosításból származik, a jármű tömegének 90%-a (beleértve az akkumulátort is) újrahasznosítható az életciklus végén. A felhasznált fémek 37%-a származik újrahasznosításból, az alumínium motorházfedélnél és ajtóknál ez az arány 80%. A műszerfal 80%-a származik újrahasznosításból, a műszerfalburkolat 43%, a kormányburkolat 51%-a biológiai eredetű. A padlószőnyeg 54%-a PET-palackokból származó anyagból készül, az alapkivitelben 87%-ban, a Techno és Esprit Alpine felszereltségnél 100%-ban újrahasznosított forrásból származó üléskárpitot használnak. Az tető 50%-a készül újrahasznosított üvegből, az árnyékoló helyett használt hővisszaverő réteggel 6-8 kg-ot spórolnak.