Fernando Alonso rajtcél győzelmet szerzett az 57-körös futamon, s ezzel zsinórban másodszor győzedelmeskedett a kék-sárga betontorpedóval. Alonso ezzel a teljesítményével megerősítette helyét az egyéni ponttáblán, s csapatáét a konstruktőri táblán.
“Melegebb volt, mint Malajziában és ez érezhető is volt. Tudtam azonban, hogy az autóm tökéletes és erősek lehetünk a verseny végén a bokszbeállásokat követően. Michael megszorongatott a verseny elején, de nem aggódtam. Tudtam ugyanis, hogy ha meg is előz minket, akkor később visszavehetem a vezetést és megnyerhetem a futamot” – nyilatkozta magabiztosan a verseny után a 24 éves győztes.
A Toyota elégedett lehet, hiszen a hatalmas költségvetéssel működő csapat másik pilótája, a német Ralf Schumacher az időmérő edzésen mutatott gyatra teljesítményét követően végül a negyedik helyre hozta be autóját. A sérült Montoyát helyettesítő Pedro de la Rosa élni tudott a helyzet kínálta lehetőséggel és az ötödik helyen ért célba McLarenjével. Alonso mellett talán ő nyújtotta a legtöbbet, hiszen nem hullt az ölébe ez a helyezés, hanem harcolt is érte sikerrel (két körrel a verseny vége előtt például sikerrel megelőzte Mark Webbert).
A Ferrari reményei hamar szertefoszlottak azután, hogy az időmérő edzésen remeklő és a második kockából elrajtoló Michael Schumacher 12 kör után autójának hidraulikai meghibásodása (hidraulikus nyomás-hiány) miatt kiállni kényszerült. A végső döfést az adta meg, mikor öt körrel a verseny vége előtt a Ferrari-motorral hajtó sauberes Felipe Massa megelőzte Rubens Barrichellót és így elhappolta előle a hetedik helyet. A brazil ferrarist ezután lekörözte Alonso, majd még David Coulthard is megelőzte a nyolcadik helyért. A gyermekbetegségekkel küzdő autókkal hajtó maranellói istálló így pont nélkül maradt a hétvégén.
“Persze, hogy csalódott vagyok amiatt, hogy nem értem célba. De ha a jó oldalát nézzük a dolognak, látom a fantasztikus erőfeszítést annak érdekében, hogy az új autóval már itt rajthoz állhassunk és ez abszolút jó döntés volt. Addig, amíg kiestem az autó nagyon versenyképesen ment és biztos vagyok abban, hogy ez még inkább így lesz az elkövetkezendő versenyeken. Nagyon keményen dolgoztunk azért, hogy az új autót elhozhassuk ide, és folytatnunk kell a fejlesztést. Már várom Imolát”- nyilatkozta a címvédő világbajnok.
Bahrein, Formula-1-es Nagydíj végeredménye:
1. Fernando Alonso Renault 1’29″18.531 2. Jarno Trulli Toyota + 0’13″409 3. Kimi Räikkönen McLaren-Mercedes + 0’32″063 4. Ralf Schumacher Toyota + 0’53″272 5. Pedro de la Rosa McLaren-Mercedes + 1’04″988 6. Mark Webber Williams-BMW + 1’14″701 7. Felipe Massa Sauber-Petronas + 1 kör 8. David Coulthard Red Bull Racing + 1 kör 9. Rubens Barrichello Ferrari + 1 kör 10. Tiego Monteiro Jordan-Toyota + 2 kör 11. Jacques Villeneuve Sauber-Petronas + 3 kör 12. Patrick Friesacher Minardi-Cosworth + 3 kör 13. Christijan Albers Minardi-Cosworth + 4 kör 14. Jenson Button BAR-Honda + 11 kör 15. Takuma Sato BAR-Honda + 30 kör 16. Nick Heidfeld Williams-BMW + 32 kör 17. Michael Schumacher Ferrari + 45 kör 18. Giancarlo Fisichella Renault + 53 kör 19. Narain Karthikeyan Jordan-Toyota + 53 kör 20. Christian Klien Red Bull Racing + 57 kör A világbajnokság eredménye a Bahrein Nagydíj után Pilóták: 1. Fernando Alonso 26 pont 2. Jarno Trulli 16 pont 3. Giancarlo Fisichella 10 pont 4. Ralf Schumacher 9 pont David Coulthard 9 pont 6. Rubens Barrichello 8 pont Juan-Pablo Montoya 8 pont 8. Kimi Räikkönen 7 pont Mark Webber 7 pont 10. Nick Heidfeld 6 pont Konstruktőrök: 1. Renault 36 pont 2. Toyota 25 pont 3. McLaren-Mercedes 19 pont 4. Williams-BMW 13 pont 5. Red Bull 12 pont 6. Ferrari 10 pont 7. Sauber 2 pont
A Williams sem túl szép emlékkel távozik Szahírból. Az FW27-esek nem tudták tartani a tempót az éllovasokkal. Nick Heidfeld az egyetlenként a mezőnyben már a második hétvégét húzta ugyanazzal a motorral, amely nem is bírta sokáig. Mark Webber ötödik lett.
Ami pedig a kiesőket illeti, Christian Klien el sem tudott rajtolni, mivel egy elektromos meghibásodás miatt a rajtrácson ragadt. Nem járt túl jól az ausztrál-győztes Giancarlo Fisichella sem, hiszen kiesett miután autójának V10-es motorja megadta magát. Rosszul sikerült ez a hétvége az olasz pilótának, hiszen egyszer sem tudta felvenni a versenyt csapattársa tempójával, de legalább annyi vigasza lehet, hogy hazai nagydíján Imolában már friss motorral hajthat. A BAR-nak ezúttal sem sikerült a verseny, hiszen mindkét pilóta műszaki meghibásodás miatt esett ki. Sokat kell még dolgoznia ennek a csapatnak ha vissza akarja nyerni a tavalyi formáját, amikor is dobogón álltak Szahírban.
Ismét a Renault bizonyult a legerősebbnek a hétvégén. Ezzel vége a tengerentúli versenyek sorozatának, s három hét múlva a San Marino Nagydíjjal kezdetét veszi a szezon hagyományos európai része. A sajátos Melbourne-i pálya, a forró és párás Malajzia és a sivatagi Bahrein nem a mezőny igazi teljesítményét mutatta meg. Az európai terepen eldől majd, hogy igazából ki mit tud kihozni 2005-ös autójából.