45 évvel ezelőtt dobta piacra első pickupját a Mitsubishi, a most leleplezett L200-as a hatodik generációt jelenti, ami 9 év után teljesen új alapra helyezi át a típust. Egészen pontosan a cégben 34%-os tulajdonrésszel bíró Nissan pickup-alvázát vették át a Mitsubishinél, de megtartották a saját, 2,4 literes turbódízelüket.
Csavarodási (+60%) és hajlítási (+40%) merevség tekintetében jelentős javulást hoz az új alváz, a nagyszilárdságú acél fokozott használatával nem növekedett a korábbinál nagyobb méretű (szimplafülke 5,26 m, nyújtott fülke 5,32 m, duplafülke 5,36 m, a tengelytávolság minden esetben 3,13 m) autó tömege. Alapvetően maradt a felfüggesztés felépítése – elöl kettős keresztlengőkaros független futómű, hátul merevhíd –, de például az elöl lévő felső lengőkarok 20 mm-rel magasabbra kerültek, így hosszabb és ezáltal finomabban működő lengéscsillapítókat tudnak beépíteni. Üdvözítő változás minden tulajdonosnak, hogy 4,5 centivel sikerült csökkenteni a rakodómagasságot, ami 82 cm az új generációnál.
Alapesetben a lökhárító a karosszéria színére fényezett és fényezetlen fekete a hűtőrács, magasabb szinteken aztán fényes feketére fényezett (színre fújt hűtőrács) vagy krómozott patkók (fényes feketére fújt hűtőrács) kerülnek a több részre osztott fényszórók és a hűtőrács közé. Éles karaktervonalak kerültek az oldalfalra, felszereltségtől függően hagyományos vagy teljesen LED-es világítást kap a Mitsubishi L200-as. Van teherautósan spártai belső tér középen rádióval, és van személyautós kialakítás középen érintőképernyővel, a műszeregységben nagy felbontású monitorral és az érintkezési pontokon puha tapintású felületekkel. Magasabbra kerültek az ülések, és a korábbinál meredekebben ülhetnek az utasok, a meredekebb oldalfal növeli a vállteret, a két első ülés közötti tárolóban 4 darab 1,5 literes palack is elfér. A távoli hozzáféréssel a megszokott funkciók mellett kezelhető a légkondicionáló is.
Az új pickup számára átalakították a 2,4 literes lökettérfogatú, változó szelepvezérléses turbódízelt (4N15-ről 4N16-ra változott a motorkód), az erőforrás tömegét és belső súrlódását is csökkentették, változó geometriás turbófeltöltőt használnak – 5-10%-os fogyasztáscsökkentést ígérnek. Alapesetben 150 LE (3500/perc) és 330 Nm (1500-3000/perc) a teljesítmény, a középső szint 184 LE (3500/perc) és 430 Nm (2250-2500/perc), míg a csúcsmodell 204 LE (3500/perc) és 470 Nm (1500-2750/perc) teljesítményű. A váltó 6 fokozatú kézi kapcsolású vagy automatikus lehet, feláras az összkerékhajtás, ami lehet Easy Select 4WD (kapcsolható összkerékhajtás terepfokozattal) vagy Super Select 4WD-II, amelynél Torsen rendszerű központi differenciálművet használnak így az nyugodtan használható aszfalton is, itt zárható a központi differenciálmű, és van elektronikus első-hátsó differenciálzár. Utóbbi rendszernél a sofőr 7 menetprogram közül választhat, amelyek az elektronikus beavatkozók működését a talajtípushoz igazítják. A drágább összkerékhajtáshoz adják a Lancer Evolution számára kifejlesztett Active Yaw Control rendszert, ami az ívbelső kerék célzott fékezésével segíti az elfordulást.
A thaiföldi világpremieren a teljes széria-paletta mellett egyedileg átépített Mitsubishi L200-asokat is kiállított a gyár, egyfelől bizonyítva, hogy sok kiegészítővel lehet az egyedi igényekhez alakítani a konstrukciót, de akár a leültetett sportmodelltől kezdve a bütykös gumikkal szerelt terepjárón át tetősátras expedíciós autóig minden célra alkalmas az új pickup, ami a reményei szerint versenyautóként is megállja majd a helyét.
A szériaváltozattal egyszerre leleplezték a Ralliart által az FIA Group T1-es szabályzat alapján épített Mitsubishi L200 versenyautót, amivel az Asia Cross Country Rally versenyen indul a gyári csapat. Nem csak abból áll a tömegcsökkentés, hogy kipakolták az utasteret, de az ajtókat és fedeleket karbonból készített darabokra cserélték, kényelmesen van hely a nagyobb karosszériában a bukókeretnek és a többi biztonsági felszerelésnek.
Átalakították az első-hátsó felfüggesztést (dupla lengéscsillapítók, nagyobb hasmagasság). A 2,4 literes turbódízel legerősebb, 204 LE/470 Nm teljesítményű változatát használják 6 fokozatú kézi kapcsolású váltóval, egyedi a hajtáslánc, ahol a Torsen központi differenciálművet használják, de előre és hátra hagyományos CUSCO részlegesen önzáró differenciálműveket építenek be. Az Endless cégtől származik az elöl-hátul 4 dugattyús nyergekkel dolgozó fékrendszer, a 17 colos Work felnikre 235/80 méretű Yokohama Geolandar M/T abroncsokat szerelnek – a sáron való gyorsabb áthajtás miatt döntöttek a „keskeny” abroncsok mellett.