A 3887 mm hosszú, 1884 mm széles és mindössze 1200 mm magas gép leginkább a Lotus Elise/Exige rajongóinak jelenthet alternatívát, mivel menetteljesítményeiben és megjelenésében egyaránt a nagy múltú angol márka legkisebb sorozatához hasonlítható: karosszériája szénszál-erősítésű műanyag, középmotoros és kétüléses. Egy rendkívül fontos részlete azonban teljesen egyedi, a maximálisan 300 LE és 220 Nm leadására képes hajtóműve ugyanis villanymotor. Ebből következően hagyományos sebességváltója sincs, a bődületes erő gyakorlatilag fokozatok nélkül jut a hátsó kerekekhez. A Fetish tömegét a komplikált és súlyos technika, továbbá a luxusautók színvonalán álló felszereltség ellenére 1100 kilogrammban sikerült maximalizálni, amibe már beletartozik a 350 kilogrammot nyomó líthium-ion akkumulátoregység is. A legfrissebb és minden bizonnyal a legtisztább üzemű Venturi álló helyzetből 4,5 másodperc alatt lövi ki magát 100 km/órára, végsebessége pedig 170 km/óra. A versenyautós gyorsulás és a kisautós végsebesség azonban senkit ne tévesszen meg, ezen paraméterek csak a tengerentúli kivitelek esetében igazak. Az azonban már most biztos, hogy a leendő tulajdonosnak egy monacói kirándulás költségét is hozzá kell adni a számlához, miután a Venturi az öreg kontinensen egyedül a Földközi-tenger partján, Monte-Carlóban árusítja a Fetisht.
Forró drót
by
Autó Motor
2005. Március 20. 00:00