Peter Horbury 1950-ben született, és a Newcastle upon Tyne College of Art főiskolán szerzett Ipari Formatervezői diplomát 1972-ben, majd 1974-ben végezte el a londoni Royal College of Art autó-formatervezői képzését. Először a Chrysler brit részlegénél dolgozott – első munkája a Simca Horizon lámpájának, hűtőrácsának és lökhárítóinak megrajzolása volt -, majd segített a Volvo 480-as, a Ford Sierra, Escort és Granada megtervezésében is.
1991-ben lett a Volvo Cars vezető formatervezője, már miután elkészült a 850-es, de az 1992-ben bemutatott ECC tanulmány meghatározta a márka következő autóinak megjelenését bő egy évtizeden át. 2002-ben a Volvo akkori tulajdonosa, a Ford a Premier Automotive Group (Jaguar, Land Rover, Aston Martin, Volvo) vezető formatervezőjévé nevezte ki, majd 2004-ben a Ford észak-amerikai modelljeinek felelőse lett, ekkor készítette el J Mays-szel közösen a One Ford globális arculatot. 2009-ben visszatért a Volvo-hoz, ahol alelnökként felelt a formatervezésért, 2011-ben a Volvo akkori tulajdonosa, a Geely vezető formatervezőjének nevezte ki, és így a konszern összes márkájáért ő felelt. 2021-ben a Bentleytől elcsábított Stefan Sielaff lett hivatalosan az utóda, de ezt követően is aktívan dolgozott, különösen a Lotus márkát viselte a szívén, az Eletre szabadidő-autó is a nevéhez köthető.