Komolyan belenyúltak az M GmbH mérnökei a 2,0 literes turbómotorba az X1 M35i xDrive számára, megerősített forgattyús mechanizmus, módosított kenési rendszer és turbófeltöltő és kettős benzinbefecskendezés jóvoltából a csúcsteljesítmény 300 LE (5750-6500/perc), a nyomaték 400 Nm (2000-4500/perc) – mindez az EU-ra igaz, az USA-ban és néhány más piacon 317 lóerő a csúcsteljesítmény.
A 7 fokozatú duplakuplungos váltóba részlegesen önzáró (26%) differenciálművet építenek, ami laza talajon nagyban javítja a gyorsulást. A villámgyors elektronikának köszönhetően a kerékmegcsúszás-közeli állapotban tud beavatkozni a rendszer, legyen szó az összkerékhajtás vagy épp a menetstabilizáló működéséről. Egyedi lengéscsillapítókat kap a felfüggesztés, a hasmagasságot 15 mm-rel csökkentik a többi X1-eshez képest. Felár ellenében választható az M Compound fékrendszer, amelynél elöl 385 mm-es tárcsákat 4 dugattyús nyergek, a hátsó 330 mm-es tárcsákat 1 dugattyús nyergek markolják.
A BMW X1 M35i xDrive 5,4 másodperc alatt éri el a 100 km/órás tempót, a végsebesség elektronikusan korlátozott 250 km/óra. Digitálisan is gyors az autó, hiszen egyik első BMW-ként ez már a bajorok saját operációs rendszerének 9-es változatát kapja.