Néhány kezdeményezéstől eltekintve (Formula E, Extreme E, villanymotoros Opel Corsa raliautó) a villanymotoros versenyautók még váratnak magukra, ennek egyik oka pedig az ezeket keretek köré szorító FIA-szabályrendszer hiánya volt. A Nemzetközi Motorsport Szövetség most pótolta a mulasztását, és megalkotta az FIA ESV, azaz Electric Sport Vehicles nevű szabályrendszert, amely szériagyártású autókon alapuló járművek könnyebb versenyeztetését teszi lehetővé.
Versenyautó-alapnak legfeljebb 1460 mm-es magasságú villanyautók alkalmasak, amelyek kiindulási alapjából az utcai homologizációt követő 24 hónap alatt legalább 300 példányt készítettek. Változatlanul kell hagyni a karosszériát, de a hűtőnyílások és a kerékjáratok méretét meg lehet növelni, a cserélhető karosszériaelemeket pedig az eredeti formának megfelelő, de könnyebb anyagból készített darabokra is ki lehet cserélni. Meglepő módon nem maximum, hanem minimum teljesítményt ír elő az FIA, a 300 kW-os (rendszer)teljesítmény 408 lóerőt jelent, hátsó- vagy összkerékhajtású lehet a jármű. Performance Factor néven vezetik be az esélyegyenlőséget biztosítani hivatott rendszert, amely alapján a versenyszervezők kategóriába sorolhatják az ESV szabályrendszer alapján felépített versenyautókat.