Amíg a 7-es sorozatból monumentális limuzint faragtak, az 5-ös sorozat 8. generációját megtartották sportos hangvételű modellnek. Persze nem menekülhetett meg a hatalmas méretű veséktől, és különösen az M Sport és M Sport Pro megjelenés vitaindítónak is megteszi, de egyébként sokkal finomabban rajzolták meg a karaktervonalakat. Változnak az arányok, a tengelytávolság 2 centit bővül, a karosszéria hossza 97 mm-t nő, a szélesség 32, a magasság 36 mm-t gyarapodott. A BMW 5-ös sorozat hossza 5060 mm, szélessége 1900 mm, magassága 1515 mm és 2995 mm a tengelytávolság; ezzel kényelmesen túlszárnyalja a nemrég bemutatott Mercedes-Benz E-osztályt.
A belső térben radikálisabb lesz a változás, hiszen csak most tér majd át a nagypanelos műszerfalra a típus, amelynél a 12,3 colos kormány mögötti monitor és a központi 14,9 colos érintőképernyő közös üvegpanel alatt található, és természetesen az iDrive 8,5-ös operációs rendszer van a fedélzeten. A fejlett hang- és gesztusvezérlés miatt fölöslegesnek ígéri a BMW a központi iDrive kezelőszervet, de szerencsére nem mondanak le utóbbiról. Új digitális szolgáltatásokat kap az 5-ös, az AirConsole jóvoltából – ha áll az autó – játékokat is lehet futtatni a központi képernyőn, a 7-esből megismert érintőképernyőként is működő díszléc alapfelszerelésként jár a villanyautókhoz, extra lesz a belső égésű motorral rendelkező modelleknél.
A kommunikációs hangsúly az akkumulátoros-elektromos i5-ösön van, de azért lesznek lágyhibrid és plug-in modellek is a választékban. Az i5-ös alapváltozata az eDrive40 hátsó hajtómotorral, 340 LE/430 Nm teljesítménnyel, és ott van az M60 xDrive 2 hajtómotorral, 601 LE/820 Nm rendszerteljesítménnyel – erre csak a rajtautomatika kiválasztásával, vagy a Boost feliratú kormány mögötti kapcsolófül legalább 0,8 másodpercig tartó meghúzásával jut hozzá a sofőr. Az akkumulátor minden esetben 81,2 kWh kapacitású, a fedélzeti töltő 22 kW-os, villámtöltésre 205 kW teljesítménnyel van lehetőség.
Európában a lágyhibridek kínálata a 20i (208 LE) és 20d (197 LE) motorokat jelenti – utóbbi az egyedüli dízel a kínálatban –, Európában kívül 30i (258 LE) és 40i (380 LE) közül lehet majd választani. Kontinensünkön jövő tavasszal lesz elérhető a 30e jelzésű plug-in hibrid (299 LE rendszerteljesítmény) és az 50e plug-in hibrid (489 LE rendszerteljesítmény), ekkor csatlakozik majd a kínálathoz a kombi karosszéria, a forgalmazás megindulásakor, tehát 2023 októberében a lépcsős hátú felépítmény lesz elérhető.