A Kia csak az elődmodell nevét tartotta meg, az autót teljesen áttervezte, hogy meg tudjon felelni a zsúfolt európai autópiac B-szegmensében meglévő jelenlegi és jövőbeni vevői elvárásoknak.
“Az új Rio tervezése során az volt a célunk, hogy tágasabb belső teret, nagyobb teljesítményt, jobb kezelhetőséget, kényelmesebb utazást és alacsonyabb fogyasztást kínáljunk a vevők számára” – jelentette ki Yong-Hwan Kim, a Kia Motors alelnöke és operatív igazgatója. „Az új Rio már egy ‘új generációs Kia’, vagyis tükrözi azt a hatalmas fejlődést, melyet cégünk az elmúlt két évben a Sorento, a Picanto, a Cerato és az új Sportage bemutatásával felmutatott. A Kia Rio olyan csúcsminőségű autó, mely felveszi a versenyt a híres európai márkák alsó-középkategóriás modelljeivel, sőt akár túl is szárnyalja azokat.”
Az új Rio teljes termékválasztéka összesen 20 verziót foglal magába, a leendő vevők tehát kétféle karosszéria (ötajtós ferdehátú és négyajtós szedán), három motor, manuális vagy automata sebességváltó, két felszereltségi szint (LX és EX), valamint rengeteg feláras kiegészítő, illetve speciális ’opciós csomag’ közül választhatnak.
Stílus és megjelenés
A Kia mérnökei teljesen friss szemlélettel láttak neki a tervezésnek, és a céljuk az volt, hogy egy ‘dinamikus, fiatalos, agresszív, sportos és lendületes’ autót alkossanak úgy, hogy az új Rio hat fő értékét – a stílust, a kényelmet, a teljesítményt, a biztonságot, a kifinomultságot és a sokoldalúságot – izgalmas és precíz csomagolásban kínálják. A Rio célközönségének körében végzett legfrissebb közvélemény-kutatás szerint a modell fő vásárlóinak számító 20-30 éves korosztály a Kiát ‘komoly, erős és dinamikus’ márkának tartja.
Az új Rio aerodinamikája nagyon kedvező. Az autó fő arányai – az alacsony első lökhárító, a meredek lejtésű szélvédő, és az ötajtós változat hirtelen esésű hátsó része – áramvonalassá varázsolják a Rio karosszériáját. Az orrész kialakításának, a külső türkök alakjának, az A-oszlopoknak, a felső ajtókereteknek, valamint a szűk illesztési réseknek köszönhetően az autó légellenállási együtthatója (Cw) 0.32 lett.
Kategóriája legnagyobb beltere
Az elődmodelljénél 50 mm-rel magasabb, 15 mm-rel szélesebb, valamint (az ötajtós változat esetén) 250 mm-rel rövidebb és 90 mm-rel hosszabb tengelytávú új Rio kedvező kialakítása révén elődjénél és versenytársainál is nagyobb belső teret kínál. Ötletes megoldásainak köszönhetően az új Rio ideális méretű szereplője a B-szegmens kínálatának. A hatalmas belső tér az ötajtós és a négyajtós Rióra egyaránt jellemző. Az új modell fejtere elöl 1.005 mm, hátul 960 mm. A lábtér elöl 1.085 mm, hátul 870 mm, míg az első utasok válltere 1.360 mm, a hátsó utasoké pedig 1.350 mm lett. Ezek a méretek az előző Rióhoz képest 2 és 83 mm-rel nagyobbak, annak ellenére, hogy az ötajtós változat az elődjénél 250 mm-rel rövidebb. Az új Rio belső méretei alapján kategóriája legtágasabb autója.
A kategória legnagyobb teljesítményű motorjai
Az új Rio három új, illetve teljesen áttervezett motorral kapható, melyek mindegyike a kategória legjobb erőforrása – a versenytársakénál akár 36%-kal nagyobb teljesítménnyel. A Kia vadonatúj 1.5 CRDi dízelmotorjában common rail technológia és változó geometriájú turbófeltöltő (VGT) dolgozik. Az új dízelmotor 110 lóerős (a legtöbb vetélytárs dízelmotorja 75 lóerős, vagy még kisebb teljesítményű), és 22,0 kgm nyomatékát már 2.000 /perces fordulatszámon leadja. CO2-kibocsátása mindössze 116 g/km, így megfelel az Euro 4-es környezetvédelmi előírásnak is. A benzinmotorokat kedvelő vevők két 16-szelepes erőforrás közül választhatnak. Az 1.6-os motor (az alsó-középkategóriás Kiák közül elsőként) folyamatosan változó szelepvezérléssel (CVVT) rendelkezik. Ez a motor 112 lóerős teljesítményét 6.000 / perc fordulaton adja le, 14 kgm-es nyomatéka pedig 4.500 / perc fordulaton áll rendelkezésre. A vadonatúj 1.4-es benzinmotor elsőként az új Rióban mutatkozik be. Ez az erőforrás 97 lóerős (6000 / perc), nyomatéka pedig 12,8 kgm (4.700 / perc). Jobb kezelhetőség, biztonságos és kényelmes utazás Az új Rio modern felfüggesztései agilis kezelhetőséget, jó rugózást és kényelmes utazást biztosítanak aszfalton és rossz burkolatú úton egyaránt. Az első McPherson rugóstagok és a hátsó keresztirányú torziós tengely optimális stabilitást és lágy gördülést tesz lehetővé. Az első és hátsó kanyarstabilizátorok és gáztöltésű lengéscsillapítók az alapfelszereltség részét képezik. A Rio modellek fogasléces szervokormánnyal rendelkeznek, fordulási sugaruk pedig kicsi (kevesebb mint 4,92 méter), ami agilis kezelhetőséget biztosít a városi és országúti közlekedésben egyaránt. A fékrendszer elöl hűtött, hátul tömör féktárcsákat tartalmaz, és biztonságos, stabil fékezést tesz lehetővé, állandó pedálerő mellett. A négycsatornás ABS és az elektronikus fékerőelosztó (EBD) az alapfelszereltség része. A Kia számára a biztonság a legfontosabb, így az új Riót is ellátta a mindennapi közlekedési veszélyek ellen védő felszerelésekkel. A passzív biztonságot többek között két első légzsák szolgálja, ám rendelhető oldal- és függönylégzsák, valamint aktív fejtámla is.
Kiváló ár/érték arány, magas felszereltség
A Kia többek között kitűnő ár/érték arányú autóiról és a minőségi kiegészítők széles választékáról ismert. Az új Rio tovább csiszolja ezt a hagyományt. Az LX modellre épülő, gazdagabban felszerelt EX számos kiegészítő tételt tartalmaz, többek között: központi zárat, elektromos ablakemelőket elöl-hátul, kartámasszal ellátott, állítható magasságú vezetőülést, valamint a karosszéria színére fényezett külső tükröket és ajtókilincseket. Az új Rio kényelmét és sokoldalúságát a vevők számos speciális ‘opciós csomaggal’ (Metálfényezés, Króm-csomag, Teljesítmény-csomag, Színes csomag, Bőr-csomag és Sportos csomag) fokozhatják.
A tervek szerint 2005-ben az európai piacon 43.000, míg Észak-Amerikában 28.000 Rio fog gazdára találni. Ami a távolabbi terveket illeti, a Kia évente átlagosan 50.000 darabos észak-amerikai és 45.000 darabos európai értékesítéssel számol, mivel a Kia bővülő márkakereskedői hálózatát egyre több vevő keresi fel.