A kupéhoz hasonlóan itt is bővítette a Porsche az alapfelszereltséget, többek között nagyobb kerekekkel, széltörővel, a Porsche Stabilitás Management és a Porsche Communication Management rendszerekkel, valamint a Porsche Sound Package Plus CD-s rádióval. A könnyűszerkezetes építési módnak köszönhetően az autó súlya mindössze 1480 kg, az S változaté pedig 1505 kg. Mindkét cabriolet csupán 85 kg-val nehezebb a kupé változatnál.
A Porsche Carrera Cabriolet S esetében a PASM futómű (Porsche Active Suspension Management) is része az alapfelszereltségnek. Mindkét nyitott modell maximális sebessége – 285 km/h, illetve 293 km/h megegyezik a kupéval. A 0,29-es cw érték kategóriájának csúcsára helyezi az autót.
A 3,6 literes változat 5,2 másodperc alatt, a 3,8 literes pedig 4,9 másodperc alatt gyorsul 100 km/h sebességre. A tető nyitásához, illetve zárásához 20 másodpercre van szükség 50 km/h sebességig. Az új Carrera Cabriolet 2005 április elején debütál az európai piacokon. A Porsche 911 Cabriolet alapára 27.550.000 Ft, az S változat 30.360.000 Ft-tól érhető el hazánkban.
Újdonságok a Porsche 911 Carrera Cabrioletben
A Porsche 911 Carrera Cabriolet modellben a 911-es család 996-os ágából ismert 235 kW-os (320 lóerős) 3,6 literes motor dolgozik. A hathengeres boxermotorral a Cabrio 5,2 másodperc alatt rajtol el álló helyzetből 100 km/órára, és 285 km/óra csúcssebességre is képes. Az erőforrásba a VarioCam Plus szelepvezérlést építik, amely a VarioCam szívóoldali vezérmű-állítását egészíti ki a szintén szívóoldali szelepemelés-váltással. Az utóbbihoz olyan, kapcsolható szelepemelő tőkék tartoznak, amelyeket egy elektrohidraulikus 3/2-utas kapcsolószelep működtet. Mivel a szívóoldali vezérműtengelyen különböző vezérlőprofilokat alakítottak ki, ezért a szelepemelő tőkék kapcsolásával megadható, hogy melyik vezérlőprofil hasson a szelepekre, vagyis megválasztható a szelepemelési görbe is. A megoldás lényege a két egymásba szerelt szelepemelő, amelyeket egy csappal lehet hidraulikus vezérléssel egymáshoz reteszelni. A belső szelepemelő a legfeljebb 3,6 milliméter szelepemelést adó kisebb vezérműtengely-profillal, a külső szelepemelő pedig a nagyobb, legfeljebb 11 milliméter szelepemelést eredményező profillal érintkezik.
A szívóoldali vezérműtengely vezérlési időpontjainak a változtatását a 911 GT2 és a 911 Turbo motorjával szemben a vezérműtengelyt a meghajtó fogaskerékkel összekötő úgynevezett szárnycellás állítómű biztosítja. A VarioCam Plus rendszerrel egyrészről optimális teljesítmény és nyomaték biztosítható, másrészről javul az üzemanyag-fogyasztás, a károsanyag-kibocsátás és még egyenletesebb a motor járása is.
Menet közben is nyitható elektrohidraulikus tető
A Carrera Cabriolet-nek egy teljes egészében a karosszériába süllyeszthető teteje van, amely nyitott állapotban egy fedél alatt bújik meg. A tető elektrohidraulikus nyitása és zárása kevesebb, mint 20 másodpercet vesz igénybe. A tetőnyitás, illetve zárás háromféle módon kezdeményezhető: a középkonzolba épített nyomógombbal, az indítókulcsba épített távirányítóval, vagy az ajtózár működtetésével. A tető ezen kívül nem csupán álló helyzetben, hanem menet közben is nyitható és zárható 50 km/óra sebességig. A 911-es vászonteteje igényes kialakítású, külső oldalán elegáns, de mégis ellenálló anyagból készül. A tetőmozgató rudazatot belülről tetőkárpit takarja, amely egyben hozzájárul az utastér zajszintjének csökkentéséhez is.
Üvegből készült hátsó ablak
A Cabriolet modellnek fűthető üvegből készült hátsó ablaka van, amely nem csupán jobb kilátását nyújt hátrafelé, hanem növeli is az utasok kényelmét nedves vagy hűvös időben, sőt még a jégkaparónak is jobban ellenáll. Figyelemre méltó a tetőt összehajtó működtető szerkezet is, mert a Boxsterhez hasonlóan a 911 Cabriolet teteje is Z alakban csukódik össze. Ez a megoldás biztosítja, hogy nyitott helyzetben is a tető külső felülete legyen felül, és megóvja a belső tetőkárpitot a szennyeződéstől.
Alapfelszereltség a vészhelyzetben kiugró bukócső
A jármű borulásakor két bukócső nyújt védelmet az utasoknak. A két védőcső rugóerő hatására ugrik ki, és mereven reteszelődik a hátsó ülések mögött, ha egy dőlésérzékelő borulást jelez. A teljesértékű vezető- és utasoldali légzsákok mellett a Cabriolet alapkivitelben oldallégzsákokkal is fel van szerelve, amelyek különlegessége, hogy nyitott tető és leengedett oldalablakok mellett is teljes védelmet nyújtanak az utasok fejének, mellkasának és karjainak.
Alumínium hardtop tető
A Porsche 911 Cabriolet gyári alapfelszereltségébe tartozik az alumínium hardtop tető is, amelyet szintén fűthető hátsó üvegablakkal látnak el. A kettős héjszerkezetű tető a merevítést is szolgáló alumínium kalaptartóval rendkívüli merevségével, a minimális szélzajával és mindössze 33 kilogramm csekély tömegével tűnik ki, így két személy is könnyedén kezelheti. A hardtop tetőt néhány egyszerű mozdulattal lehet szilárdan és megbízhatóan a karosszériához rögzíteni, a hátsó üveg fűtőszála pedig a tető behelyezésével önműködően érintkezik a tápvezetékeivel. Egyedi felszereltségként szélterelő is rendelhető, amely a zavaró légörvények nélkül biztosítja a nyitott vezetés élményét. Amennyiben nem lenne szükség a szélterelőre, akkor a pótkerék burkolatában található zsebben kap helyet. A szériafelszereltség része továbbá a részben bőrkárpitozású ülések, az automata klímaberendezés, a hőszigetelő üvegezés, az elektromos ablakemelő, az elektromosan állítható és fűthető külső tükrök, a központi zár és az indításgátló, valamint a riasztó belsőtér-felügyelettel, valamint a fedélzeti számítógép, a háromküllős kormánykerék és a CD-lejátszós rádió is.
Lakástrend & Design 2005 a Porschéval
A Porsche Design cégcsoport a formatervezés csúcsminőségét képviseli. Legyen szó órákról, férfi kiegészítőkről, vagy éppen fürdőszoba berendezésekről. Amikor 1972-ben Professzor Ferdinand Alexander Porsche megalapította a Porsche Design csoportot, új jelentést kapott a csúcsminőség, az elegancia, a luxus, az értelem és a forma. A szenvedély, a finomság és performance mérnökei új irányt, utat mutattak a stílusban és a designban. Az azóta eltelt 23 év nemcsak ígéretekről, hanem bizonyítékokról szólt. A legújabb bizonyítékokról saját szemünkkel is meggyőződhetünk a 2005. március 10–13. között sorra kerülő 8. Lakástrend & Design Kiállításon, amelynek a Porsche az egyik főtámogatója. A Porsche Design Group védjegye alatt többek között egyedi ruhaneműk és kiegészítők sora (cipő, utazó táskák, napszemüvegek, órák, sapkák, kabátok stb.) hódította meg a világot. És most itt a legújabb alkotás: a Grohe szanitergyártó cég kiállítja a F1 elnevezésű termékcsaládot, amely a fürdők világában jeleníti meg a Porsche semmivel sem összetéveszthető stílusjegyeit. A Porsche Design tervezői az életből és a Porschék világából merítettek ötleteket. A szanitercsalád tagjai magukon viselik a versenyautók minőségét, praktikusságát, gyönyörű formáit és az áramvonalas designt. Hogy mennyi a hasonlóság egy aszfaltra termett Porsche és a fürdőszobában felbukkanó Porsche között? Erre a kérdésre a szemünk és a kezünk adhatja meg a választ. A Porsche ugyanis a Lakástrend & Design alatt kiállítja a vadonatúj, az európai piacokon áprilisban debütőlő Porsche 911 Carrera Cabriolet modellt. És ez autó már több, mint bizonyíték. A Porsche Design Group Az újonnan alapított Porsche Lizenz- und Handelsgesellschaft & Co. KG (PLH) cégben egyesítette értékesítési tevékenységét a stuttgarti Porsche AG a salzburgi székhelyű Porsche Design Management GmbH-val 2003 novemberében. A luxustermékek és kiegészítők piacán jelenlévő cégben 65%-os részesedéssel rendelkezik a Porsche AG, 35%-ot a müncheni Porsche Design Produkte Vertriebs GmbH tulajdonosai – a Porsche család – tart kézben. A PLH-t a 38 éves Dr. Siegmund Rudigier vezeti, aki korábban a new yorki Donna Karan csoport kereskedelmi vezetőjeként dolgozott. A Porsche Design az elkövetkezendő években a luxustermékek és kiegészítők piacán vezető szerepet kíván betölteni. A Porsche Design márkanév alatt órákat, szemüvegeket, késeket, íróeszközöket, úti kiegészítőket és bőrtárgyakat, dohányzó kiegészítőket és divatcikkeket forgalmaznak. A jövőben elektronikai termékekkel, sporteszközökkel, valamint parfümmel is bővül majd a termékpaletta. A Porsche Design termékeket kizárólag saját, illetve franchise, valamint luxusáruházak shop-in-shops üzleteiben és válogatott szakáruházakban forgalmazzák elsősorban amerikai, aurópai és ázsiai piacokon. Emellett a cég a jövőben is teljesíti ipari cégek design megbízásait, ilyen a Lakástrend kiállításon is megtekinthető Grohe F1 szanitercsalád.