Amikor a Lamborghini bemutatta a korszakalkotó Miura típusát, a Ferrari válasza nem sokat váratott magára. Mivel ők csinálták a legjobb, orr-középmotoros autókat, kitartottak a felépítés mellett, a korábbi 275 GTB/4 és a legendás 365 GTB/4 Daytona közötti lépcsőfokot képviseli az itt látható 365 GTB/4, amely a Scaglietti által épített első prototípus volt, amelyet a közúti tesztelésekre használtak.
A Pininfarina által megálmodott karosszérián felfedezhetőek az előd és az utód formái is, a kerek fényszórókról már elhagyták a búrát, de még nem tértek át a bukólámpákra, de azért felismerhető a jellegzetes profil. Egyedi Colombo motor dolgozik az orrban, a 330 GT blokkját 4380 köbcentisre fúrták fel, hengerenként 3 szelepes és 2 gyújtógyertyás hengerfejeket készítettek, a keverékképzésről 6 darab Weber 40 DCN18 karburátor gondoskodik.
Érdekesen alakult az autó sorsa, hiszen azt személyesen Enzo Ferrari adta kölcsön Vincenzo Balestrieri motorcsónak-világbajnoknak, amíg az a GTS/4-esére vár, ezt követően 1968-ban értékesítette a gyár a prototípust, 5 hónappal a 365 GTB/4 Daytona világpremierje előtt – 8 millió líráért. Ezt követően 2003-ig tucatszor cserélt gazdát, és Ferrari pirosra átfényezve került mostani tulajdonosához, aki 8 éves munkával állította helyre az eredeti állapotot, amit a Ferrari Classiche minősítés is tanúsít. Most online árverésen keresnek gazdát az autónak, az RM Sotheby’s még megbecsülni se tudta az autó értékét, várhatóan 8 számjegyű euró-összegről lehet szó.