Fontos a hétvégi helyszín sok rajongó számára, hiszen a már több, mint egy év óta tartó orosz-ukrán háború miatt ez a legközelebbi lehetőség az oroszok számára, hogy testközelből éljék meg a verseny izgalmait, s nyilván élnek is vele. Minden bizonnyal itt is teltház lesz a hétvégén. A csapatok első nagyobb fejlesztéseiket az első európai helyszíneken vetik be, hiszen ekkor már eltelik pár futam és ekkor lehet tudni, hogy milyen irányba kell elindulniuk. Van olyan istálló, amely már Bakura is így készül, de többen csak Imolába hozzák a várva várt újításokat. A Red Bull az egyik csapat, amely már a hétvégére fejlesztési csomaggal érkezik. Nem is tehet mást a bajnokcsapat, folyamatosan dolgoznia kell, ha szeretné világbajnoki címét megvédeni. Eddig jó úton halad.
A Mercedes és a Ferrari ráadásul két futammal későbbre, Imolára időzíti a fejlesztései bevetését. A Mercedesnél személyi változás történt, James Allison visszatért a technikai igazgató szerepkörébe, s a szakember eltökélt, hogy visszavezeti a Mercedest a győztes útra. A McLaren hozza talán a legnagyobb újításokat. Nem véletlenül, már az előszezoni teszt során nyilvánvalóvá vált, hogy lemaradtak a munkával.
Az azeri pályán eddig két csapatnak termett babér. A Mercedes és a Red Bull három-három győzelmet szerzett a Kaszpi-tenger partján fekvő városban. A Mercedesnek kevésbé, a Red Bullnak annál jobban megy az idei év. 2022-ben az első két helyezést a Red Bull pilótái, míg a harmadik és negyedik helyet a Mercedes pilótái húzták be. Idén is nagyon domináns a Red Bull, így várható, hogy a győzelmet ezúttal sem tudják elvenni tőlük. Elérkeztünk az első idei sprinthétvégéhez. Mint ismeretes 2023-ban már hat sprintfutamos hétvégét tartanak a Forma-1-es világbajnokságban. Baku idén először rendezhet különleges F1-es hétvégét. A hétvége programja ez alapján változik, vagyis péntek délután rendezik az időmérő edzést és szombaton a sprintet, aminek az eredménye fogja meghatározni a rajtsorrendet.
Baku egy utcai versenypálya, de nagyon különböző, mint a legismertebb utcai pálya, Monaco. Több előzési lehetőség van Bakuban, mint Monacóban, így például a hosszú egyenesében. A verseny maga kiszámíthatatlanabb és a biztonsági autós fázisok megtörik az egyhangúságot. Míg Monacóban nem nagyon pihenhet a pilóta a verseny alatt, Bakuban erre több lehetősége adódik, így a hosszú egyenesben is.
2022-ben az Azerbajdzsán fővárosában rendezett futamon Max Verstappennek állt a zászló. A második helyen csapattársa, Sergio Perez ért célba, miközben a bronzérmes helyezést George Russell gyűjtötte be. A Ferrari számára emlékezetes futam volt a tavalyi, de negatív előjellel. A maranellóiak mindkét autója műszaki meghibásodás miatt távozott a versenyből. A Ferrari csapatfőnöke, Frederic Vasseur szerint csak azzal foglalkoznak, hogy kihozzák a legtöbbet a saját lehetőségeikből, s nem törődnek a vetélytársak dolgaival. Nem áll jól eddig a Ferrari szénája, hiszen az elmúlt három futam egyikén sem tudtak dobogóra állni pilótái, s máris arról cikkeznek, hogy mindkét pilótája keresi a helyét más csapatoknál. Charles Leclerc-t a Mercedes-szel, Carlos Sainzt az Audival hozták kapcsolatba.
A verseny és a pálya
Az azeri aszfaltcsík egy ultramodern versenypálya, s a monacóihoz hasonlító utcai pálya keveréke. Ez a nyomvonal is a híres mérnök, Hermann Tilke keze munkáját dicséri. Sok a szűk rész, de sok a gyors egyenes is, amely gyorsabbá teszi ezt a helyszínt Monacónál. Az 51-körös Azeri Nagydíj április 30.-án helyi idő szerint 15 órakor (nálunk 13 órakor) veszi kezdetét. A pálya hossza: 6,003 km, a teljes versenytáv 306,049 km. A körrekordot Charles Leclerc (Ferrari) tartja 2019-ből 1:43.009-es időeredménnyel.
2022-ben Max Verstappen (Red Bull) lett az első helyezett. A holland pilóta győztes ideje 1:34:05.941 volt. A második helyen Sergio Perez (Red Bull) futott célba, míg a bronzérmes helyre George Russell vezette célba a Mercedest.