Sokkal nagyobb hűtőrácsot rajzoltak a Renault Clio felfrissített változatának, hogy aztán annak különféle betéteivel könnyebben megkülönböztethessék az eltérő modelleket. Laposabbak lettek a fényszórók, cserébe sokkal látványosabb menetfény-pajeszt használnak – ami már megvillant a Mitsubishi Colt-ot takaró lepel alatt is. Alapesetben színrefújják az alsó légbeömlőben lévő részt, amely a kínálatban a korábbi sportos modellek (R.S. Line, E-Tech Engineered) helyét átvevő Esprit Alpine modellnél ezüstszínű. A hátsó lökhárítóbetét alapszinten fényezetlen, Techno szinten fényes feketére fújják, az Esprit Alpine-nél ezüstszínű.
Nem változott a beltér megjelenése, de fontos újdonság, hogy a kárpitok már 60%-ban megújuló forrásból származó szálakból készülnek, bőr helyett megújuló forrásból származó TEP műbőrt használnak. Nem csak a kocsi orrán, de a kormány közepén is az új Renault logót látjuk, a digitális műszeregység 7 vagy 10 colos képernyő lehet – utóbbi a navigáció képét is meg tudja jeleníteni –, alapesetben 7 colos (fekvő) a központi érintőképernyő, de létezik 9,3 colos (álló) változat is. Az Esprit Alpine modellben nem csak a sportosabb hangulat, de az új első sportülések is változást jelentenek, ennek a szövetje már 72%-ban megújuló forrásból származó szálakból készül, az ülés oldalán a TEP műbőrt használják.
Az alapmotor az 1,0 literes szívó (65 LE/95 Nm, 5 fokozatú kézi váltó), opciós az 1,0 literes turbómotor (90 LE/160 Nm, 6 fokozatú kézi váltó), ennek LPG-s változata (100 LE/170 Nm, 6 fokozatú kézi kapcsolású váltó) a 2 tankkal 1000 km-t meghaladó hatótávolsággal rendelkezik. A csúcsmotor az E-Tech 145 öntöltő hibrid hajtás, amelynél az 1,6-os szívómotor (94 LE) és 2 villanymotor (49 LE és 24 LE) hajt, a 4 fokozatú körmös tengelykapcsolót és a 2 fokozatú váltót használó erősebb hajtómotor összesen 14 áttételt tud megvalósítani. Ennél a hajtásnál az 1,2 kWh kapacitású akkumulátor helyigénye miatt a csomagtér mérete 391 literről 301 literre csökken.