Az egyik legnépszerűbb, értsd legnagyobb darabszámban értékesített raliautó a Škoda Fabia RS, ennek megfelelően bővelkedik a sikerekben is, 2022 nyara óta a Fabia RS Rally2-es változata viszi tovább a stafétát. Az aktuális FIA előírásoknak megfelelően ez az autó minden korábbinál közelebb van a kiindulási alapot jelentő utcai autóhoz, de azért így is óriásiak a különbségek.
A márkakereskedésekben megvásárolható Fabia legsportosabb változata a Monte Carlo modell 150 lóerővel, amelyhez képest a Škoda Motorsport által kínált Fabia RS Rally2 289 lóerős – igaz, a dupla teljesítményért 10-szeres árat kérnek! A Škoda legdrágább autója a versenyautó, amelyet kézi munkával raknak össze a szakemberek. Az ötajtós karosszéria azonos mindkét esetben, a raliautónál a szabályok csak a kerékjáratok kiszélesítését, az összkerékhajtás miatt kardánalagút beépítését és légterelők felszerelését engedik meg. Az oldalablakokat polikarbonátra cserélik, tetőszellőzőt építenek be. Belül noha a műszerfal azonos pozícióban van, teljesen eltérő az utcai- és a verseny Fabia. Bukókeretet építenek be, az üléseket hátrébb és alacsonyabbra kerülnek, és természetesen hiányoznak a kényelmi extrák – beleértve a padlószőnyeget is.
Teljesen egyedi konstrukció a felfüggesztés, a Fabia RS Rally2 elöl-hátul MacPherson rugóstagos futóművet használ, sokkal nagyobb méretűek a fékek, a 6 fokozatú szekvenciális váltó a Škoda Motorsport saját fejlesztése, és úgy van áttételezve, hogy a versenyautó 200 km/órás sebességet tud elérni – ehhez képest a 150 lóerős utcai autó akár 220 km/órás tempóval is száguldhat. Igaz, sokkal hosszabb nekifutásra van szüksége ennek a tempónak az eléréséhez…