Amíg a Transit/Tourneo család nagyobb tagjai a Volkswagennel való stratégiai együttműködésnek megfelelően közös alapra épülnek, a most megismert Transit Courier a Ford saját padlólemezét használja, azt, amire a Puma is épül – utóbbival közös gyárban, Craiovában készül az újdonság, és az akkumulátoros-elektromos hajtáson is osztoznak a testvérek.
Első körben benzin- és dízelmotorokkal (1,0 literes turbó 100 vagy 125 LE, 1,5-ös turbódízel 125 LE) lesz elérhető az újdonság, a nyártól lehet majd rendelni ezeket és még az idén megindul a kiszállítás is, az akkumulátoros-elektromos változat gyártása csak 2024 közepén indul. Utóbbiról annyit árultak el, hogy 136 lóerős hajtómotort használnak, egypedálos vezetésre is lesz lehetőség, 11 kW teljesítményű töltéssel 5,7 óra alatt érhető el a 100%-os töltöttségi szint – a pontos akkumulátor-kapacitással és a hatótávolsággal még adós maradt a Ford. A BlueOval töltőhálózat tagjainál elég egyszerűen a kábelt csatlakoztatni, az autó automatikus felismerésével indul a töltés, a számlát pedig a hónap végén kapja a tulajdonos. A villanyautónál a kocsi orrában egy extra 44 literes rakteret is kialakítanak.
A haszonjármű funkción sokat javítottak a mérnökök, a raktér térfogatát 25%-kal növelték meg, a hátsó kerékjáratok között 1220 mm a hely, és így már 2 raklap is elfér a belsőben, opciós a raktér előre bővítésének lehetősége, amikor egy kis ajtón keresztül a padlóba hajtott anyósülés helyére nyúlhat a rakomány (2,6 méteres raktérhossz). Alapfelszerelés a vezetéknélküli Android Auto és Apple Carplay csatlakoztatás, van íróasztalt kiváltó műanyaglap,