A 2012-ben piacra dobott Zoé felett már eljárt az idő abból a szempontból, hogy az elmúlt évtized alatt óriásit fejlődött a villanyautó-technika, az utód akkumulátoros-elektromos Renault 5 kisautó például már nem önálló konstrukció lesz, hanem a CMF-B EV építőkészletet használja, ami 70%-ban megegyezik azzal, amit a belső égésű motorral szerelt testvérmodellek is használnak. A nagyobb darabszámok miatt ez fajlagos költségcsökkentést jelent, de a konstrukció egyéb részeit is optimalizálják.
Az akkumulátor például nem 12 kisebb, hanem 4 nagyobb modulból áll össze, az eltérő csomagolás miatt 15 kg-mal csökken a tömeg, ráadásul a jobb energiasűrűség miatt kisebb helyet foglal a nagyobb kapacitású telep. A korábbinál kisebb hajtómotorra építik rá a teljesítményelektronikát, ennek az egységnek a tömege 20 kg-ot csökken; a CMF-B EV 400 voltos nagyfeszültségű rendszert használ. A hajtómotor alapesetben 136 lóerős, az Alpine változatban 200 lóerős lesz, az alapmodell 40 kWh-s, a nagy hatótávolságú 52 kWh-s telepet kap. A vezetési élmény javítása érdekében a villanymotoros Renault 5 többlengőkaros, független hátsó felfüggesztést kap.
Jelenleg 9 prototípust vizsgálnak a francia gyártó Aubevoye-ban található fejlesztőközpontjában, ezek közül többel is elvégezték Svédországban a hideg égövi teszteket, már az utolsó simításokat-finomhangolásokat végzik az autón a 2024-ben esedékes piaci bevezetés előtt.