Amióta személyautó-pótléknak vásárolják a Ford Ranger pickupot, a termelés túlnyomó többségét csúcs-felszereltséggel értékesítik, ezért nem véletlen, hogy ebbe az irányba bővítik a választékot az új nemzedéknél. Azoknak készül a Wildtrak X modell, akiknek a Raptor túlzottan extrém, de a normál modellhez képest szükségük van némi extra tereptudásra.
A nyomtávot 30 mm-rel szélesítik ki, a hasmagasságot 26 mm-rel növelik, Bilstein lengéscsillapítókat építenek be, a 17 colos felnikre 265/70 R17 méretű General Grabber AT3-as bütykös abroncsokat szerelnek. Itt debütál az extraként máshol is választható Flexible Rack System, amely azt jelenti, hogy az alaphelyzetben a fülke mögötti kereszttartót 5 pozícióban hátrébb is lehet rögzíteni – egy ember segítség nélkül tudja végrehajtani a mozgatást –, ilyenkor különösen nagy méretű a tetőcsomagtartó.
A Wildtrak X esetén adják a kiegészítő felszerelések működtetésére alkalmas, a tetőkonzolra szerelt kapcsolósort, és nagyobb tudású ennél a modellnél az elektronikus beavatkozás, a Raptor modellből veszik át a terep-tempomatot, amely a 32 km/óra alatti sebességet beállítva képes azt tartani minden körülmény (emelkedő/lejtő) között, de van egy igazi újdonság is, a Trail Turn Assist funkció. Ez akár negyedével képes csökkenti a fordulókört azzal, hogy az ívbelső kereket állóra fékezi, ez a funkció 4H vagy 4L állásban, 19 km/órás tempó alatt nem zárt hátsó differenciálműnél működik.
Kívülről a narancs díszekről, a hűtőrácsba rejtett (oldalanként 3 apró LED) kiegészítő fényszórókról ismerhető fel a Ford Ranger Wildtrak X, ami alumínium fellépőket és acél alsó védőlemezt is kap. Az első sárvédőkre és a platóajtóra Wildtrak X jelvény kerül, az első-hátsó ovális márkajelzés fekete hátterű. Az utastérben bőr-hasított műbőr kárpit és Wildtrak X feliratok árulkodnak az extra tudásról.